Primăria Timișoara așteaptă oferte de la firmele interesate să primească 25 de milioane de euro, în următorii patru ani, în schimbul curățeniei din oraș. A fost publicat pe SEAP anunțul privind acordul cadru pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare stradală.
Primăria Timișoara are contract cu Retim Ecologic Service SRL din vara lui 2016. „Delegarea gestiunii s-a făcut prin încheierea contractului de concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006, activităţile specifice serviciului de salubrizare fiind delegate, pentru o perioadă de 8 (opt) ani, către operatorul S.C. Retim Ecologic Service S.A., care deţine exclusivitatea prestării activităţilor de salubrizare conform legislaţiei în vigoare”, se preciza în hotărârea de consiliu local. Prelungirea contractului s-a făcut prin act adițional. Primul a fost votat în CL în iulie 2010 și preciza că „se prelungește contractul pentru o perioadă egală cu jumătate din durata sa inițială, respectiv patru ani, cu începere de la data de 4 august 2014 până la data de 4 august 2018”, sub semnătura primarului Gheorghe Ciuhandu și a viceprimarului Sorin Grindeanu. Actul adițional respectiv fost însă anulat în 2011. În 28 ianuarie 2014 a fost semnat alt act adițonal conform căruia s-a prelungit durata contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare pe o perioadă de 4 ani, în intervalul 4 august 2014 – 4 august 2018. Actul, semnat de primarul Nicolae Robu, nu a mai trecut prin plenul CL.
Pentru că se apropie data expirării contractului, Primăria Timișoara a început să caute firma care se va ocupa de curățenia orașului. Pe SEAP a fost publicat anunțul privind „acordul cadru pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare stradală”. „În baza acordului cadru și a contractelor subsecvente vor fi prestate servicii de salubrizare stradală în municipiul Timișoara, în conformitate cu cerințele impuse în caietul de sarcini și anexele acestuia (…) Durata prezentului acord-cadru: 4 ani (48 luni) începând cu data semnării lui de către părți. Contractele subsecvente se vor încheia anual sau în funcție de necesitățile autorității contractante și de fondurile alocate acestei destinații”, se precizează în anunțul din sistemul electronic de achiziții publice. Valoarea estimată a acordului-cadru este de 117,67 milioane lei, cu TVA, iar valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent este de 29,4 milioane lei, cu TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 9 iulie, ora 15, ofertele urmând să fie deschise tot atunci.
În ultimele luni, primarul Nicolae Robu și-a exprimat de mai multe ori nemulțumirea față de felul în care actualul operator de salubrizare, aflat pe final de contract, se ocupă de curățenia orașului. La asta se adaugă și nesimțirea multor locuitori, care aruncă în stradă tot ce nu le mai trebuie prin gospodării, creând sute de rampe ilegale de gunoi. Noul contract, spune edilul, va avea prevederi mult mai clare. „Când va fi un contract făcut sub administrația mea, atunci când va fi gata draftul de contract, vom avea pârghii de intervenție (…) Acum, contractul nu e destul de bun ca să poți să rezolvi problemele”, declara Robu, la finele lunii aprilie.
Comentarii prin facebook