Au mai rămas trei luni până când se va trage o primă linie şi se va vedea exact cum stă România la capitolul poluare cu praf. Situaţia din Timişoara este aproape identică cu aceea înregistrată anul trecut. Nerespectarea legislației europene va aduce amenzi usturătoare.
După analizarea rezultatelor provenite de la cele mai importante staţii de monitorizare a aerului, cea din Calea Aradului, respectiv Calea Șagului, datele sunt aproape identice cu cele din 2010. Practic, în cele două extreme ale Timişoarei s-au înregistrat 49 de depăşiri în 2010 şi 47 în 2011, la limita de pulberi în suspensie. Asemenea altor membri ai Uniunii Europene, România trebuie să respecte nişte limite în ceea ce priveşte calitatea aerului. În Calea Şagului, numărul de depăşiri al limitei de pulberi în suspensie (cea mai uşor de urmărit) în perioada 1 ianuarie – 23 martie era de 32 în 2010, respectiv 27 în 2011. În Calea Aradului, în 2010 au existat 17 depăşiri, faţă de 20 în 2011. “Dacă cineva îmi spune că aceasta este o modificare, îl contest. Eu spun că este o constanţă. Accentul trebuie pus pe Timişoara”, spune subprefectul Zoltan Marossy. Acesta nu crede că România va ajunge în situaţia Poloniei, care a fost amendată de Uniunea Europeană pentru calitatea aerului. “Mai avem trei luni până când se va trage o primă linie şi, pe baza cifrelor, se va constata că nu au fost modificări semnificative în situaţia de plecare. În funcţie de ce se va întâmpla în celelalte aglomerărim vom vedea care sunt paşii pe care-i va face Comisia Europeană. Guvernul României încearcă să facă toate demersurile ca România să nu ajungă în situaţia Poloniei să plătească pentru aceste nerealizări”, a mai spus Marossy.
Comentarii prin facebook