Autoturismele rulate importate reprezită în prezent 15% din piaţa auto second hand, faţă de 30% în 2010, scădere determinată de majorarea taxei de poluare începând cu 1 ianuarie.
Aducerea maşinilor second hand din ţările UE nu mai este o afacere rentabilă. Asta, în condiţiile în care tranzacţiile s-au înjumătăţit. „Aducerea maşinilor second hand de peste graniţă nu mai este rentabilă, mai ales în ceea ce priveşte motorizările Euro 2 şi Euro 3. De fapt, maşinile de import cu aceste specificaţii aproape au dispărut din ofertele vânzătorilor”, spune Attila Okanyi, directorul site-ului de oferte auto rulate Autovit.ro. Bogdan Axinia, directorul general al portalului Auto.ro, afirmă, de asemenea, ofertele de autovehicule din import au căzut cu jumătate, la 16 – 17% din totalul pieţei second hand. „La sfârşitul anului trecut, înainte de aplicarea noii taxe, a avut loc un boom al tranzacţiilor cu maşini de peste graniţă. După acest fenomen, ofertele au scăzut la jumătate şi s-au stabilzat”, a precizat Axinia. „Românii au început să prefere motorizările mici. Faţă de anul trecut, au crescut semnificativ ofertele pentru maşini cu alimentare hibridă. Nu este vorba de un număr mare de oferte, dar se observă o creştere cu aproximativ 40%”, a declarat, pe de altă parte, menţionat reprezentantul Autovit.ro. Cele mai tranzacţionate mărci de maşini rulate sunt cele germane, respectiv Volkswagen, Opel şi BMW, urmate de Ford, Dacia şi Skoda. Anul trecut, în România au fost înmatriculate aproape 215.000 de maşini second hand, nivel apropiat de cel din 2009.
Comentarii prin facebook