Consilierii locali timişoreni au votat, marți seară, pentru modificarea regulamentului de parcare cu taxă TelPark. Abonamentele se vor scumpi, iar în zona pieţelor agroalimentare şi pe mai multe străzi din centrul Timişoarei nu se va putea staţiona mai mult de două ore.
În zona pieţelor, cei ce-şi vor parca maşinile vor plăti şi sâmbăta, între orele 8 și 13. Plătitorii de Telpark nu vor fi nevoiți să plătească pentru parcarea maşinilor până la ora 19, cum prevedea iniţial proiectul, ci tot până la ora 17, ca până acum. În plus, ei nu vor plăti şi sâmbăta pentru parcare, asta dacă nu se află în zona pieţelor. Proiectul de hotărâtre a trecut cu 21 de voturi “pentru” şi doar unul “împotrivă”. Modificările vor intra în vigoare de la începutul anului viitor.
Scrie un comentariu
8 comentarii pentru acest articol
Si cu banii ce fac? Asta n-au mai inclus pe regulment? Bataie de joc e Telparku administrat de nevasta lu Ciuhandu ca doar afacerile se fac in familie
ticalos securist ce esti! ce treaba are nevasta primarului cu societatea consiliului local? bata te Dumnezeu sa te bata pe tine si familia ta securist imputit ce esti! Dumnezeu nu bate cu bata, ordinarule!
@mircea
nu-L invoca pe Dumnezeu cand e vorba sa arunci cu blesteme despre oameni! poate ca primul Mircea se insala, dar nu poti sa-i doresti asa ceva, mai ales daca crezi in dumnezeu.
bai bou le nu te lua tu de altii …omul are o problema si poate sa si-o exprime pentru ca este o tara libera.
ca nu se face nimic cu banii de la telpark si ajung in buzunarele celor de la primarie are dreptate
Ce ma bucur!!! De mult asteptam o veste asa de buna!!! Ce rost mai are sa facem parcari noi, supraetajate, subterane cand putem sa marim telparkul!!! Sper sa creasca si tractarile!! Noi taranistii suntem madrii de inca o fapta buna a primariei! Multumim domnule Ciuhandu! Ciuhandu reales la al 4 mandat!
Timisoarenii is prosti ca mai platesc telpark. Sa vina jigodia de ciuhandu cu toti consilierii care au votat si sa prezinte situatia financiara la ADP.
Consilieri voteaza cu capu mic, ca doar pe ala il au care sa gandeasca pentru ei. Ii doare in p-la ca doar ei primesc abonamente moca de la ADP. Sa va duceti dracu cu tot cu Ciuhandu in frunte. Toti retardatii care nu sunt in stare de nimic, fac politica. Parca CL ii pus in slujba timisorenilor
Deontolgia spune:
30 noiembrie 2011 la 13:15
Ma intreb retoric de ce nu a fost intrebat domnul primar,de catre ziaristi cu privire la acest subiect????
Silentzio Stampa??
Dupa ce atatia ani au scris de adevarul cei de la Opinia Portocalie vireaza spre actualul executiv ca asa veni ordinul…………….
Nu ma mira dupa astfel de interviuri societatile primariei sa cumpere reclama in aceasta fitzuica!
Primăria Timişoara şi-a falimentat societatea de drumuri
Falimentul fraudulos a fost descoperit de Curtea de Conturi
Autor: MIRCEA OPRIS
Exclusiv
pentru jurnalul.ro
28 noiembrie 2011
Twitter
Facebook
Email
Imprimă
Curtea de Conturi Timiş a dat primul verdict: Primăria Timişoara, complice la falimentarea penală a Societăţii Drumuri Municipale SA, la care este acţionară.
După o stratagemă bine gândită şi o serie de paşi premeditaţi, Cornel Bota, fostul director al Societăţii de Drumuri Municipale SA (SDM), un personaj plin de conexiuni politice, a lăsat Primăria Timişoara cu mai multe găuri la bugetul local. La plecarea din funcţie, acelaşi subordonat al municipalităţii a mai pasat administraţiei publice locale şi o groază de datorii. Cornel Bota a preluat SDM SA, în plin avânt economic, iar la plecare a lăsat-o în pragul falimentului şi într-o mizerie juridică de nedescris. Toate acestea sunt susţinute de experţii de la Curtea de Conturi Timiş, negru pe alb, într-un raport de peste 50 de pagini. Şi, nu doar despre Cornel Bota, ci şi despre „complicii” săi, consilierii locali, şi nu numai!
Societatea de Drumuri Municipale Timişoara aparţine municipalităţii, în totalitate, de mai bine de 200 de ani. Până la nivelul anului 2001, „firma a avut o activitate profitabilă de interes public local, cu influenţe majore asupra bugetului municipiului Timişoara”. Exact aşa scrie în Raportul Curţii de Conturi Timiş, finalizat în urmă cu mai puţin de o lună. Documentul mai scoate în evidenţă un lucru interesant: mierea şi laptele a curs la bugetul local, până în momentul în care societate publică, condusă de Cornel Bota, a decis că e bine să externalizeze cea mai profitabilă afacere a instituţiei, şi anume semnalizările şi marcajele rutiere.
Practic, aşa cum a constatat Curtea de Conturi, cu tot cu mentenanţă, o afacere de cel puţin 2 milioane de euro pe an! Aşa se face că, prin complicitatea unor consilieri locali, jucăria a fost pusă în mişcare printr-o hotărâre a Consiliului Local Timişoara, „total ilegal, abuziv şi nestatutar, care a avut drept consecinţă afectarea gravă a intereselor publice ale comunităţii”. Şi asta apare tot în acelaşi raport cu antet al Curţii de Conturi Timiş. Consilerii locali, mandataţi de timişoreni să vegheze la patrimoniul comunităţii şi la bunul mers al oraşului, s-au complăcut şi au pactizat cu interese meschine, în detrimentul Timişoarei.
Rocada mică
Pe scurt, în 2001, Consiliul Local Timişoara a hotărât ca SDM SA să intre, cu o cotă de 35%, „adică cu întreaga secţie de semnalizări rutiere şi cu know-how-ul acumulat”, într-o societate nou-înfiinţată, recte SC Rosign SRL. În aceeaşi firmă figurau, la vremea respectivă, şi timişorenii de la SC Elba SA (35%) şi SC Macropus SRL, dar şi SC Rassco Trafic SRL din Bucureşti. În secunda doi, imediat după externalizare, SC Rosign SRL a primit cadou, tot de la Consiliul Local Timişoara, cu aceleaşi complicităţi mârşave şi perverse, o exclusivitate de 15 ani pe tot ce înseamnă marcaje, semnalizări şi semaforizări în oraşul de pe Bega! Adică, monopol, până în 2016!
Total ilegal şi abuziv, întrucât actul normativ încalcă cea mai elementară regulă de bun-simţ a economiei şi concurenţei de piaţă! În fine, cu sacii în căruţă, „într-un mod absolut premeditat”, Cornel Bota, directorul SDM SA, începe mutările de şah. În primă fază, subordonatul şi angajatul Primăriei Timişoara pune piciorul de persoană fizică în SC Rosign SRL prin intermediul soţiei sale, care primeşte acţiuni din cota celor de la SC Elba SA. In secondo tempo, Cornel Bota cere înstrăinarea acţiunilor deţinute de SDM SA în Rosign SRL, în favoarea SC Elba-Com SA. Pe scurt, aruncă pe masă un raport de evaluare, întocmit de SC Consultim SA, pe genunchi dacă nu la marele mişto, iar toată lumea cade pe spate la preţul de aproape 218.736 RON.
Asta, în contextul în care numai dividendele Rosign SRL, în perioada 2003-2005, au fost de fix 427.646 RON. Ca să nu mai vorbim că, până în 2010, firma de semnalizări rutiere, ruptă din sânul statului român, a derulat un volum de plăţi de 40,6 milioane RON. Adică, 10 milioane de euro!
Rocada mare
Conform planului, de-a lungul anilor, acţionariatul de la SC Rosign SRL s-a tot schimbat, încet-încet, până ce cărţile au fost făcute, evident, în favoarea lui Cornel Bota, care, de această dată, prin fiul său, a ajuns să deţină controlul Rosign SRL. În traducere liberă, afacerea Rosign, în care statul a pierdut un purcoi de bănet de ordinul milioanelor de euro, a fost croşetată cu Cornel Bota, în calitate de director la SDM SA, iar, de cealaltă parte, cu familia Bota, în postura de acţionar la Rosign SRL negru pe alb, Curtea de Conturi Timiş spune: „Suspiciunea asupra caracterului premeditat al tranzacţiilor, înstrăinate nelegal de SDM SA, în interes propriu, rezultă clar din analiza modului de cesiunare a părţilor sociale”! Mai mult, „vânzarea părţilor sociale ale statului român s-a făcut la un preţ nerealist şi la un an de la întocmirea raportului de evaluare, fără a se ţine cont de cifra de afaceri a Rosign SRL”.
Normal, la asemenea constatări, Curtea de Conturi Timiş a sesizat şi organele penale în drept nu doar împotriva fostului director al SDM SA, care a şters putina când s-a îngroşat gluma, ci şi împotriva unor consileri locali şi membri ai Consiliului de Administraţie care au votat, din motive şi considerente ştiute numai de ei, întreaga schemă financiară care a prejudiciat bugetul oraşului.
În episodul următor vă vom arăta cum, într-un mod similar, Consiliul Judeţean Timiş a făcut în aşa fel încât societatea sa de drumuri să încapă, pe te miri ce, pe mâna austriecilor de la Strabag. Nu de alta, dar contractele de infrastructură ajung oricum la firmele clienţilor politic
Comentarii prin facebook