Primarul Nicolae Robu are noi planuri futuriste pentru Timișoara, după aprobarea Planului Urbanistic General. Linia ferată care străbate orașul va fi dusă în subteran, într-un orizont de timp nedefinit, pe o sumă de bani necunoscută și inexistentă. Reprezentanții CFR n-au fost consultați încă, dar Nicolae Robu crede că la Timișoara ar putea exista chiar și metrou!
Primarul Nicolae Robu a dezvăluit, luni, un plan spectaculos pentru linia ferată care rupe oraşul în două. „Vrem ca această linie ferată să fie dusă în subteran şi în locul ei să fie o fâşie care traversează tot oraşul pe o lăţime de 60 de metri, unde să se poată amenaja un bulevard la nivelul secolului XXI, cu clădiri care pot fi aprobate doar ca elemente ale unei concepţii unitare, cu alei pietonale, spaţii verzi, benzi de bicicletă, benzi special amenajate pentru transportul în comun şi benzi benzi corespunzătoare pentru traficul obişnuit”, a declarat Robu.
Această „componentă vizionară” face parte din Planul Urbanistic General (PUG) care urmează să fie aprobat în viitor. Primarul „Multe oraşe din ţară au luat-o înaintea Timişoarei. Am analizat toate cele trei variante, varianta cu estacadă şi cu varianta ca linia ferată să iasă din oraş, dar concluzia a fost că cea mai bună este ducerea în subteran a căii ferate”, mai spune Robu.
Ca de obicei, primarul nu știe cât ar putea costa un astfel de proiect și nici de unde vor proveni banii. „Acum doar se rezervă posibilitatea unei dezvoltări urbane. Am putea avea şi transport în comun urban, am putea folosi în partaj linia ferată pentru trenuri, dar şi pentru mijloacele de transport în comun de tip urban, tramvai şi metrou. Noul PUG va intra în vigoare cel mai probabil după șase-opt luni”, mai spune Robu. El n-a purtat încă discuţii cu cei de la CFR. Oricum, la cele 18 luni necesare pentru realizarea pasajului Michelangelo – cu o lungime de câteva sute de metri – un traseu de metrou funcțional ar lua, probabil, câteva zeci de ani.
Comentarii prin facebook