Podurile Traian și Decebal au împărțit, până de curând, titlul neoficial de „poduri cu găuri în parapeți, lăsate de izbeliște de primărie”. În cazul celui de-al doilea, problema a fost reparată după mai bine de un an. Podul Traian încă așteaptă, dar e la fel de adevărat că gaura datează numai de vreo cinci luni…
La începutul anului 2014, un șofer teribilist s-a oprit cu mașina taman în parapetul Podului Decebal, lăsând în urmă o gaură cât toate zilele. Reprezentanții primăriei au montat repede un gard metalic, pentru ca nu cumva vreun pieton neatent să plonjeze în Bega și… au așteptat mai bine de un an ca să intervină. Au făcut-o săptămâna trecută, când balustrada podului a fost refăcută în sfârșit. „Mai trebuie doar vopsită, pentru a fi la fel ca restul balustradei. Nu pot să vă spun exact cât a costat lucrarea”, spune Alina Pintilie, purtătorul de cuvânt al PMT. Podul Decebal a fost construit între anii 1909 și 1910, de inginerul Gyözö Mihailich, după planurile arhitectului Albert Körössy. Soluţia adoptată pentru arcul din beton armat al podului a reprezentat o premieră tehnică la vremea respectivă.
La începutul lunii octombrie 2014, povestea cu șoferul teribilist s-a repetat, de această dată pe… Podul Traian! Conducătorul auto care s-a proptit cu mașina în parapet s-a prezentat de bună voie la poliție și a fost amendat pentru neatenție. Reprezentanții Direcției Tehnice a PMT au securizat zona cu un nou gard metalic, rămas și acum în același loc. „Avem toate avizele necesare și urmează să ne apucăm de lucru de îndată ce sosește piatra de care avem nevoie, care a fost comandată la Simeria”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al primăriei. Podul Traian a fost construit în așa fel încât să se potrivească în mediul arhitectural neogotic de pe malul stâng al canalului Bega. Structura a fost terminată în 1914, dar, din cauza războiului, podul a fost dat în exploatare abia în 1916. El a fost reabilitat în 2006. (sursa foto Podul Decebal avariat: www.voceatimisului.ro)
Comentarii prin facebook