Anunțul oficial de deschidere a traficului pe autostrada A1, tronsonul Izvin – Șanovița, poate fi făcut în orice moment. Până atunci însă, cei de la ProInfrastructura, asociația care urmărește atent toate mișcările CNADNR, fac un apel de bun simț către șoferi: nu intrați pe A1, deși drumul este ca-n palmă!
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale poate anunța în orice clipă deschiderea oficială a traficului pe A1, tronsonul Izvin – Șanovița. Acesta este finalizat de două săptămâni, timp în care s-au făcut marcajele și, ulterior, verificările absolut necesare înainte de a decide deschiderea circulației. Pentru a nu exista însă probleme, șoferii trebuie să mai aibă un pic de răbdare. Cei de la ProInfrastructura au făcut, miercuri dimineață, un apel pe Facebook, via PeUndeMerg.ro. „Constructorul ne roagă expres să nu forțăm intrarea pe A1 înainte de inaugurarea oficială! Vă rugăm, în numele API, să aveți încă puțină răbdare și să respectăm procedurile prin care autoritățile și constructorul trec zilele acestea, inclusiv azi! Avem o cerere directă de la constructor să nu forțăm intrările, nu cumva să facem vreo prostie în teren sau să se trezească cine știe ce comisie cu noi hop țop în teren aiurea (…) Constructorul a fost foarte amabil și a dat dovadă de multă transparență, permițându-ne, sub controlul său direct (așa cum e și normal), accesul pe șantier și înainte de inaugurare… (…) Stați pe forum și urmăriți relatările noastre”, transmit cei de la API.
O comisie a CNADNR a făcut deja verificări pe lotul 2 al Autostrăzii Timișoara –Lugoj și nu a identificat deficiențe de construcție. În aceste condiții, dacă nu apar probleme de ultimă oră, circulația ar putea fi deschisă chiar înainte de Crăciun. Consorţiul Tirena Scavi – Societa Italiana per Condotte D’Acqua a câștigat, în 2013, licitaţia pentru tronsonul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj, cu o lungime de 25,6 kilometri. Lucrările propriu-zise au început în ianuarie 2014, cu termen de finalizare în iulie 2016. Realizarea acestui tronson de autostradă a costat 423 milioane de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind, în proporție de 85%, Fondul de Coeziune (POS-T). Primul tronson al autostrăzii Timișoara – Lugoj, care are numai kilometri, a fost deschis în octombrie 2012, tot înainte de termen.
Comentarii prin facebook