Centura de sud a Timișoarei rămâne, teoretic, o prioritate pentru Ministerul Transporturilor. Practic, noul ministru Dan Costescu nu a vrut să spună, cu subiect și predicat, dacă varianta ocolitoare va primi bani în 2016. În noul buget, centura de sud este proiect prioritar, dar tot fără precizarea sursei de finanțare, pentru… perioada 2016-2019!
Conform proiectului de buget, „proiectele prioritare ale Ministerului Transporturilor pentru anul 2016 și perspectiva anilor 2017-2019 sunt: infrastructura rutieră – continuarea lucrărilor la autostrada Lugoj – Deva, autostrada Timișoara – Lugoj și a variantei de ocolire Timișoara (…)”. Asta înseamnă că, teoretic, centura Timișoarei este considerată o investiție foarte importantă, însă, practic, bugetul Ministerului Transporturilor nu prevede și bani pentru realizarea ei. Mai mult, autostrada Lugoj – Deva, autostrada Timișoara – Lugoj și varianta de ocolire Timișoara sunt, conform aceluiași buget, „principalele proiecte pe fonduri europene”. Pe ce fel de program de finanțare nu se precizează, la fel cum nu se precizează când ar fi putea fi depus proiectul. În plus, cele două autostrăzi alături de care este trecută centura sunt în curs de realizare și primesc deja bani europeni. Venit, joi, în vizită la Timișoara, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a evitat un răspuns clar legat de finanțarea centurii. „Vineri voi fi în Comisia de transporturi, când se aprobă bugetul și miza va fi reprezentată de centurile din toată țara. Vin și de la Arad, unde și primarul de acolo dorește diferența de centură, trec și la Timișoara… Nu sunt foarte simpatic, nu-mi place să promit foarte mult, vom merge pe aceleași principii pe care am mers și la masterplan, niște principii științifice-tehnice, în care se face o ierarhizare. Timișoara n-are cum să cadă foarte la sfârșitul listei în această ierarhizare, pentru că este unul dintre primele orașe ale României. Deci… fără să vă fac nicio promisiune, sper că m-ați înțeles”, a declarat Costescu. Varianta inițială a Masterplanului General de Transporturi al României lăsa total pe dinafară centura de sud a Timișoarei, după ce „specialiștii” din Ministerul Transporturilor ajunseseră la concluzia că șoseaua ocolitoare nu este necesară. Conform variantei revizuite a MPGT transmisă la Bruxelles în luna mai a acestui an, centura de sud a Timișoarei era pe locul cinci în ordinea priorităților, după Vaslui, Giurgiu, Sfântu Gheorghe și Bârlad.
Comentarii prin facebook