Ca să nu pierdem 177 milioane de lei, trebuie să plătim 38 de milioane! Aceasta este suma pe care trebuie s-o acopere, de la bugetul local, Primăria Timișoara, pentru proiectele cu finanțare europeană neterminate până la 31 decembrie 2015. Mai e o condiție esențială: lucrările să fie finalizate integral la 30 iunie 2016. Altfel, va fi jale.
În decembrie 2015, primarul Nicolae Robu anunța că instituția pe care o conduce urmează să implementeze cu succes 35 de proiecte cu finanțare europeană. „Timișoara are rată de succes de 100% în implementarea de proiecte europene. Am început și duc la bun sfârșit 35 de proiecte cu finanțare din fonduri europene, la acestea adăugându-se și alte proiecte implementate de administrația precedentă. Cred că suntem un caz rar în România, dacă nu singular, să avem și multe proiecte și să nu ratăm niciunul. Dacă mici cheltuieli vor trebui suportate pentru proiecte de la bugetul local se poate accepta, dar trebuie să vedem câți bani am reușit să atragem din fonduri europene pentru Timișoara și cu ce preț de contribuție de la bugetul local”, declara edilul. Printre aceste proiecte se numără subpasajul rutier Michelangelo, reabilitarea malurilor Canalului Bega, extinderi ale unor linii de troleibuz sau reabilitarea unor parcuri. Este vorba despre proiecte finalizate integral până la 30 decembrie 2015, dată până la care lucrările puteau fi decontate, în cotele stabilite de la bun început, din fonduri europene. Alte proiecte au beneficiat de o prelungire a termenului, până la 30 iunie 2016. Practic, pentru a nu se pierde finanțarea nerambursabilă, proiectele trebuie încheiate până la sfârșitul lui iunie, dar toate facturile emise după 1 ianuarie 2016 trebuie plătite de la bugetul local. În această situație sunt reabilitarea centrului istoric, reabilitarea liceelor Loga, Lenau și Calderon, trafic managementul și anveloparea blocurilor.
Oficial, bugetul local trebuie să asigure, pentru finalizarea acestor lucrări, exact 38.14 milioane de lei. Cea mai mare sumă, 13,7 milioane de lei, va merge către reabilitarea termică a blocurilor. În total, sunt cinci proiecte, care includ 50 de blocuri, cu o valoare totală de 44 de milioane de lei. Sunt finalizate până acum 29 de blocuri. Proiectul de trafic management și supraveghere video va scoate de la bugetul local 9,99 milioane lei, din care 6 milioane sunt, de fapt, cheltuieli neprevăzute inițial. Valoarea totală a proiectului: 23,8 milioane de lei. Pentru reabilitarea Liceului Calderon, proiect care costă 10,38 milioane, suma care trebuie plătită din buget este de 2,5 milioane lei. Încă 1,95 milioane merg către reabilitarea Liceului Lenau, proiect tot de 10,38 milioane, iar alte 3,19 milioane, către Liceul Loga, a cărui reabilitare costă, în total, 7,3 milioane de lei. De asemenea, pentru Centrul Regional de Competențe și Dezvoltare a Furnizorilor în domeniul Automotive trebuie alocată suma de 210.000 lei, dintr-o valoare totală de 12,6 milioane, în timp ce pentru sistemul de supraveghere pentru creșterea siguranței și prevenirea criminalității, care a costat 3,99 milioane de lei, mai trebuie plătiți de la bugetul local… 1.500 lei! Pentru reabilitarea din Cetate, care a costat, în total, 65 milioane de lei, trebuie acoperită, din bani proprii, suma de 6,6 milioane de lei, care va merge către lucrările de conservare a vestigiilor. Valoarea totală a acestor proiecte este de peste 177,4 milioane de lei. Primăria va trebui să acopere din propriii bani ceva mai mult de 21% din această sumă.
Comentarii prin facebook