Lucrările din zona Jiul vor începe de îndată ce reprezentanții CFR vor emite un ultim aviz, care va permite intervenția efectivă la pasaj. Firma constructoare a închis toate celelalte șantiere pe care le avea în Timișoara, pentru a se concentra asupra acestei lucrări, urmând să lucreze simultan în mai multe puncte.
Primăria Timișoara a predat, săptămâna trecută, amplasamentul către Porr Construct, firma care a câștigat la licitație extinderea Pasajului Jiul. Conform proiectului, vor fi cinci benzi de circulație, trotuare pe ambele părți, dar și piste pentru biciclete. Urmează să fie lărgită, de asemenea, strada Jiul, care va avea patru benzi. Prețul lucrării: 17,69 milioane de lei, fără TVA, cu o durată de execuție de 14 luni. Pe durata șantierului, strada Jiul va fi închisă și vor fi instituite restricții de trafic. „Vrem este să lucrăm mai mult pe zona podului, podul având durata cea mai lungă de execuție. Trebuie să realizăm o culee nouă, zidul care sprijină podul, în partea dreaptă, iar cea din partea stângă va trebui reabilitată. În primul rând vom lucra culeea nouă, apoi o vom reabilita pe cea veche, ca să putem pune podurile noi, fără de care nu putem face lărgirea la cinci benzi. Este inedită soluția tehnică privind culeea, aceasta se va lansa pe sub calea ferată, care rămâne în circulație. Lucrăm culeele, lucrăm podul, între timp ne ocupăm de lărgirea drumului, începem să reabilităm mai ales prima bandă”, explică Narcis Stoica, managerul de proiect din partea firmei constructoare.
„Dincolo de Jiul avem de făcut lărgire la patru benzi și de relocat conducte de apă și gaz. Pe Bd. Republicii vom punem asfalt nou, pe zona intersecției. Mai întâi se va închide traficul pe prima bandă de lângă culeea care va fi reabilitată. Se va circula doar pe două benzi, cea de pe Republicii se închide, pentru că acolo trebuie să facem lansarea pentru noua culee. (…) Vom închide și breteaua care merge spre gară, pentru că, pasajul fiind nou, se reface complet și canalizarea și vom pune o stație de pompare nouă”, mai spune Stoica. Acesta susține, de asemenea, că lucrarea va fi terminată la termen, firma luându-și toate măsurile necesare. „Vrem să lucrăm pe mai multe puncte în același timp, probabil că vor fi puncte în care o să lucrăm cu 60-70 de muncitori. În momentul de față, Porr a închis șantierele din Timișoara, ne putem concentra toată forța de muncă aici”, a mai afirmat specialistul. Între timp, la Timișoara ajuns o comisie tehnică de la CFR, care urmează să analizeze exact ce se urmează să se întâmple în zonă. Acesta va stabili și cum vor fi instituite restricțiile pentru trenuri, care vor fi în vigoare pe toată durata lucrărilor. Din momentul în care CFR va emite avizul care permite intrarea în zona căii ferate, lucrările vor putea începe.
Citește și: Santierul de la pasajul Jiul va incepe in scurt timp! Traficul nu va fi blocat de tot
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook