Cum ar fi să ajungi de pe strada Popa Șapcă pe Calea Aradului, fără să fii nevoit să ajungi în intersecția extrem de aglomerată de la Punctele Cardinale? Se va întâmpla, teoretic, într-un viitor nu foarte îndepărtat, după ce vor fi realizate cele două noi străzi din zona Oituz. Primăria caută constructor.
În toamna lui 2014, consilierii locali au adoptat studiul de fezabilitate pentru cele două străzi care ar urma să facă legătura între strada Popa Șapcă și Calea Alexandru Ioan Cuza, prin zona Oituz. Acesta a fost donat primăriei de către Universitatea de Vest. Sectorul studiat este situat în zona centrală a municipiului Timișoara, în interiorul careului format din străzile oituz, Popa Șapcă, Penitenciar și zona de blocuri de pe Calea Aradului. Obiectivul principal al investiției îl constituie realizarea a două străzi principale, respectiv utilitățile aferente acestora, care vor deserrvi clădirile existente și viitoare de pe platforma noului Campus Universitar Oituz. O stradă parcurge terenul pe direcția est-vest, racordându-se pe partea estică la strada Popa Șapcă, iar la partea vestică la strada Intrarea Doinei (Strada 1) cu o lungime de 276 m. A doua stradă este amplasată pe direcția nord-sud, racordându-se la sud la strada Oituz, iar la nord la Strada 1 (Strada 2), cu o lungime de 169 m. Cele două străzi vor fi de categoria a treia, cu un carosabil de 7 m lățime”, se precizează în referatul hotărârii de consiliul local adoptate în septembrie 2014.
Acum, după ce a fost finalizat și proiectul tehnic, alături de toată documentația necesară, primăria a dat drumul licitației pentru execuție. Conform studiului de fezabilitate, lucrarea ar urma să coste 4,41 milioane de lei, cu tot cu TVA, „respectiv 1,01 milioane de euro (1 euro = 4,3643 lei la data de 11.03.2013)”. Costurile ar urma, teoretic, să scadă, în urma licitației. Tot teoretic, șantierul este estimat să dureze șase luni. Pe lângă amenajarea de străzi, în zonă sunt prevăzute și lucrări de alimentare cu apă potabilă și tehnologică, precum și canalizare menajeră și pluvială. De asemenea, vor fi realizate trotuare.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook