Primele autobuze de mici dimensiuni cumpărate de primărie au ajuns la Timișoara! Este vorba despre șase vehicule, care vor intra în circulație probabl în luna februarie. Toate cele 20 de mașini vor costa 3,3 milioane de euro.
În iunie 2015, Primăria Timișoara a publicat pe SEAP anunțul de participare privind un „acord-cadru privind furnizarea a 20 bucăți autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători, și a unui autocar Euro 6 destinat transportului de persoane pentru trasee comunitare”. Câștigătorul licitației a fost anunțat în februarie 2016, Mercedes Benz Romania SRL urmând să primească 12,46 milioane de lei, fără TVA, pe un contract care include și costurile cu întreținerea, valabil timp de trei ani. „Primul contract subsecvent va prevedea furnizarea minimum 1 bucată și maximum șase autobuze capacitate mică și: minimum 1 bucată – maximum o bucată autocar Euro 6 (…); al doilea contract subsecvent va prevedea furnizarea minim 1 bucată și maximum șapte autobuze capacitate mică (…); al treilea contract subsecvent va prevedea furnizarea minim 1 bucată și maximum șapte autobuze capacitate mică”, se preciza în contract.
Deși în toamnă primarul Nicolae Robu nu părea prea optimist în legătură cu livrarea, până la finele lui 2016, a vreunui autobuz, totuși, lucrurile s-au mișcat. La Timișoara au ajuns primele șase vehicule. Ele nu vor intra pe circulație în acest an. „Nu vor ieși pe traseu decât probabil prin lunile ianuarie-februarie. Trebuie să facem probe și așa mai departe”, spune Robu. Unde vor fi folosite aceste autobuze încă nu este clar 100%, dar ele ar putea asigura și legătura cu unele dintre comunele periurbane. „În principiu, am vrut să suplimentăm orice mijloc de transport, la orele de vârf, pe toate traseele pe care este nevoie de așa ceva. De asemenea, vorbim despre traseele spre școli, unde sunt mulți elevi. Am vrea, pe de altă parte, să extindem prezența RATT în zona metropolitană. De exemplu, să introducem conexiuni la Moșnița, la Șag sau la Ghiroda. Am avut o discuție de principiu cu primarii, pentru că trebuie să contribuie și ei financiar”, ne-a mai declarat primarul Timișoarei. Robu așteaptă încă, din partea RATT, o propunere de redefinire a sistemului de transport în comun al orașului de pe Bega.
Între timp, pe forumul RATT, utilizatorii se întreabă unde ar putea intra pe traseu aceste autobuze. „Din ce văd, ideea că vor fi (au fost) cumpărate pentru transport școlar putem să o ștergem de pe listă… Serios vorbind, unde se mai folosește așa ceva în transport public? Mă refer la zonă urbană, nu rurală… Întrebarea e foarte serioasă pentru că, principial, trecerea de la autobuze de capacitate mare la cutiuțe din astea duce la creșterea pe termen lung a costurile de exploatare (…) Rămâne întrebarea totuși la ce vor fi folosite? Pentru că după ce ceață e în jurul deciziei de achiziționare, mi-e că doar am ajutat o altă firmă «meritocrată» să supraviețuiască economiei de piață”, a notat unul dintre forumiști. Oamenii spun, de asemenea, că autobuzele ar fi potrivite mai degrabă pentru liniile metropolitane decât pentru suplimentarea, de exemplu, a unei linii de tramvai. (sursa foto: www.ratt.ro/forum)
Comentarii prin facebook