Asociaţia pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș (APDT) va primi, în acest an, de la CJ Timiș, drept cotizație, 350.000 de lei. Suma crește de la an la an, fiind de 35 de ori mai mare decât în 2014, anul înființării APDT. Între timp, primarii, care ar trebui să fie interesați de promovare și turism și sunt membrii cotizanți, dau cu flit asociației.
În 2014, CJ Timiș a înființat Asociaţia pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Timiș – APDT. Scopul acesteia este „promovarea potenţialului turistic, cultural, a punctelor de atracţie turistică existente în judeţul Timiș și zona Banatului, atât în ţară, cât și în străinătate, prin creșterea fluxului turistic și asigurarea unei interacţiuni armonioase între sectorul turistic si factorii de ordin social și de mediu”. La înființare, asociația avea 33 de membri, iar CJ Timiș s-a angajat să plătească o cotizație anuală în valoare de 10.000 de lei. În 2015, cotizația a ajuns la 50.000 de lei, iar în 2016, la 200.000 lei. Acum, APDT a ajuns la 41 de membri, care trebuie să achite cotizații. PFA-urile și ONG-urile plătesc anual 1.000 de lei, IMM-urile dau câte 2.000 de lei, iar firmele mari, câte 3.000 de lei. Primăriile plătesc o sumă variabilă, în funcție de numărul de locuitori, cotizația fiind de 50 de bani/cap de locuitor.
„Cuantumul cotizației datorate de către Județul Timiș către bugetul Asociației, cunoaște o modificare substanțială, respectiv de la 200.000 lei la 350.000 lei, ca urmare a Proiectului European Eco-Timiș, un nou produs turistic, câștigat de APDT Timiș, alături de parteneri din Serbia, în cadrul programului transfrontalier România-Serbia, dar și pentru realizarea Strategiei turistice a Județului Timiș”, se precizează în referatul proiectului care va fi pe ordinea de zi a plenului CJ de miercuri, 29 martie. Ce și-a propus APDT să facă în 2017? Printre altele, să creeze un „brand turistic al destinației Timiș/Banat”, în contextul „desemnării Timișoarei drept Capitală Culturală Europeană a anului 2021 și necesitatea corelării acțiunilor de pregătire și promovare a destinației turistice Timiș/Banat”.
Proiectul Eco Timiș, câștigat alături de Centrul de voluntari Pancevo, Camera de Comerț Pancevo și Asociația Miltonia, durează 18 luni și vizează activități de dezvoltare și promovare a turismului pe malurile Timișului, în România și Serbia. „Pe anumite porțiuni vor fi amenajate locuri pentru turiști și activități de agrement, se vor cumpăra biciclete, canoe, se vor amenaja locuri de pescuit și foișoare pentru cei care iubesc fauna și doresc să observe natura și păsările”, spune Delia Barbu, directorul APDT. Vor fi organizate o nouă ediție a Zilelor Lacului Surduc, dar și o tură de cicloturism, iar asociația va susține reluarea festivalului Rock la Mureș, de la Periam. În plus, APDT vrea să realizeze o broșură care să prezinte obiceiurile și tradițiile etniilor din Timiș și Banat, prin intermediul unor rețete culinare. Tot în acest an va începe și lucrul la strategia turistică a județului Timiș.
Ce s-a făcut în 2016 cu banii de la CJ? Printre altele, panouri de promovare turistică a unor obiective din Timiș, care se referă la vulcanii noroioși și satul rotund de la Charlottenburg. Acestea sunt gata de aproape jumătate de an, dar sunt încă în biroul APDT Timiș de la consiliul județean. De ce? Pentru că, spune Delia Barbu, primarii din comunele Orțișoara și Bogda, unde ar trebui să fie amplasate două panouri, nu au dat niciun răspuns la solicitarea asociației, care dorea să obțină autorizațiile necesare! Până în noiembrie 2016, 26 din cele 40 de primării din Timiș membre ale APDT nu-și achitaseră cotizațiile. De altfel, sunt restanțe din 2014 încoace, suma totală ajungând, conform Deliei Barbu, la aproximativ 250.000 lei. Asociația l-a avut drept președinte, până în toamna anului trecut, pe Călin Dobra, actualul șef al CJ. Raportul de activitate al APDT poate fi consultat aici, dar el nu precizează, nici de această dată, cam câți turiști au fost în Timiș anul trecut.
Comentarii prin facebook