Pe autostrada Lugoj – Deva se lucrează în ritmuri diferite, în funcție de tronson, dar marea problemă rămâne, în continuare, ecoductul pentru urși. Președintele CJ Timiș, Călin Dobra, crede că acolo s-a încercat blocarea investiției, mai ales că, din datele adunate de oficiali, în zona respectivă nu prea sunt urși.
Autostrada Lugoj – Deva este, în continuare, un punct sensibil pe harta lucrărilor de infrastructură din România. Pe tronsonul care nu este încă dat în folosință trebuie făcute ecoductele pentru urși, care vor crește prețul final al lucrării cu nu mai puțin de 180 de milioane de euro. „Pe Lugoj-Deva se lucrează, sunt porţiuni în care se lucrează foarte bine, în unele mai încet. Sper să putem să finalizăm şi acest tronson pe care este problema cu acel tunel pentru urşi (…) Eu zic că trebuie să protejăm natura şi trebuie să protejăm animalele, dar trebuie să vedem în ce zone sunt aceste animale. Din câte am vorbit cu iubitori de animale şi asociaţii de vânătoare, mi s-a spus că în acea zonă nu sunt urşi. Nu aş vrea să blocăm o autostradă care e un drum european, pentru că acest drum leagă Bucureşti de Budapesta. Încetineşte, nu se blochează, proiectul merge mai departe”, a declarat Dragoș Titea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Șeful CJ Timiș, Călin Dobra, crede însă că lucrurile sunt mai grave de atât. El vorbește chiar de o încercare de blocare a proiectului de autostradă. „A intervenit anul trecut o asociaţie pentru protecţia mediului care a făcut presiuni la Ministerul Transporturilor, la guvernul tehnocrat. Eu cred şi îmi asum acest lucru că s-a încercat blocarea acestei investiţii şi nefinalizarea tronsonului de autostradă. Până la urmă, s-a ajuns ca acest proiect să fie finanţat suplimentar, ca să se realizeze alt proiect cu descărcare suplimentară de pe autostradă în judeţul Hunedoara. Realizarea acestui viaduct pentru urşi costă aproximativ 180 de milioane de euro. Cu acei bani se putea realiza un alt tronson de autostradă”, susține social-democratul.
Comentarii prin facebook