Dacă tot a „rezolvat” problema întârzierilor autobuzelor și tramvaielor, de ce nu și-ar extinde RATT activitatea? S-ar putea ocupa, de exemplu, de iluminatul stradal și de luminițele colorate de sărbători! Consilierii locali au fost de acord cu realizarea unui studiu prin care acest serviciu să poată fi atribuit direct regiei de transport. RATT ar trebui să devină însă societate comercială.
Conducerea RATT a cerut primăriei să preia serviciul de iluminat public din oraș, așa că oficialii municipalității au decis să plătească un studiu de oportunitate pe această temă. Primarul Nicolae Robu spune că regia s-ar putea ocupa de iluminatul public chiar mai bine decât o firmă privată. „RATT are activitate și în sectorul electric, dispune și de o mulțime de stâlpi, pe care sunt inclusiv corpuri de iluminat. Are competențe ca nucleu, dar are capacitatea și trebuie să o aibă de a se dezvolta pentru a oferi și servicii de iluminat electric, obișnuit, stradal, respectiv artistic, de sărbători. În timp va trebui să vorbim și despre iluminat stradal, deocamdată nu avem decât un studiu de oportunitate adoptat și acel studiu va arăta dacă ceea ce ni se pare nouă acum că este potrivit chiar este potrivit sau nu. Dacă studiul arată că este oportun să delegăm aceste servicii către RATT, le vom delega, cu obligația RATT de a obține licență pentru prestarea acestor servicii”, spune edilul.
Robu dă exemplul… Münchenului. „Experiența arată, și a noastră, dar și a partenerilor noștri de la Munchen, de exemplu, că merg mai bine lucrurile în interacțiunea dintre primărie și societăți aflate în subordinea sa decât cu diverși agenți asupra cărora nu ai o relație de autoritate, ci doar una contractuală punctuală. Merge treaba foarte bine în relația cu SDM, spre exemplu. Nu vreau însă să generalizez, avem firme private de care sunt foarte mulțumit, cum sunt cele două care lucrează la pasaje, nu sunt zgârcit cu aprecierile față de cei care chiar merită”, a mai declarat primarul. În acest moment, de iluminatul public se ocupă firmele AEM și Elba, dar, dacă vor vrea consilierii locali, totul va ajunge în „ograda” RATT.
Sistemul de iluminat public ar urma să fie modernizat cu bani de la bugetul local. „Lucrările de modernizare și extindere a sistemului de iluminat public se vor executa din fonduri europene sau din fondurile bugetului local, în funcție de priorități”, scrie în referatul proiectului votat în ultimul plen. Pentru a-i putea fi atribuit direct acest sistem, RATT ar trebui devină societate comercială și să obțină licență de operare. Mai este nevoie și de un aviz de la Consiliul Concurenței, de un caiet de sarcini aprobat de Consiliul Local Timișoara, de aprobarea tarifelor, stabilirea bunurilor, proprietate publică sau privată a primăriei, care vor fi date în administrarea și exploatarea operatorului și, desigur, elaborarea contractului de delegare de gestiune și aprobarea acestuia de către CL. În aceeași ședință, consilierii au adoptat și caietul de sarcini al serviciului de iluminat public în Timișoara.
Comentarii prin facebook