Extinderea la 4 benzi a drumului spre autostradă, prin Dumbrăvița, este în aer. Proiectul CJ Timiș, în valoare de peste 80 de milioane lei, este blocat, susține Călin Dobra, de Primăria Timișoara, care are datorii la Ministerul Dezvoltării. Fiind partener în proiect, PMT trebuie să achite toate restanțele înainte de a primi alți bani. Municipalitatea va face plăți în luna ianuarie.
Proiectul CJ Timiș, de lărgire la 4 benzi a unei părți din DJ 691, care trece prin Dumbrăvița, spre autostradă, a fost acceptat la finanțare din fonduri UE. CJ s-a asociat în acest proiect cu Primăria Timișoara, care a făcut, tot pe fonduri europene, în asociere cu Primăria Dumbrăvița, extinderea liniei de troleibuz spre această comună. De aici apărea și problema stâlpilor care, la un moment dat, trebuie mutați, dar, spunea Călin Dobra, șeful CJ, această operațiune va fi făcută treptat. Dobra anunță însă acum că proiectul nu poate fi semnat, deși toate actele sunt regulă. De vină ar fi, conform social-democratului, Primăria Timișoara. „În cazul drumului județean Dumbrăvița – Giarmata, care trebuie extins la patru benzi, nu putem semna contactul de finanțare. Acesta stă pe masa ministrului Fondurilor Europene, pentru că Primăria Timișoara nu și-a plătit o corecție financiară de 1 milion de lei pentru un alt proiect european. Pentru că PMT are datorii, nu putem semna acest contract. Nici la acest moment nu a fost achitată corecția financiară din partea Primăriei Timișoara, nici nu cred că va fi aplicată în acest an și stăm blocați. Primăria și-a asumat scris data de 7 decembrie pentru plata sumei respective”, a declarat Dobra.
Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” este estimat să coste 80,4 milioane de lei. Din această sumă, contribuția UE ar fi de 57,7 milioane, iar de la bugetul de stat ar urma să vină 8,8 milioane. Contribuția CJ Timiș la proiect este de 12,5 milioane de lei, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, respectiv 1,35 milione de lei, contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Conform șefului CJ, proiectul trebuie semnat până în 20 ianuarie 2018, în caz contrar finanțarea urmând să fie pierdută. „Nu comentez ce spune Călin Dobra. Poate spune ce dorește, și așa nu-l crede nimeni, având în vedere investițiile pe care nu le-a făcut. Vom face plăți în luna ianuarie. Nu e nicio problemă că nu s-a semnat acel contract și se va semna în ianuarie. Ar fi fost însă o mare problemă pentru timișoreni dacă nu aș fi plătit anumite sume absolut obligatorii către Colterm și către RATT. Am optat să nu risc să-i las pe timișoreni fără căldură și apă caldă, respectiv fără transport în comun și să amân cu câteva săptămâni semnarea acelui contract, necreând absolut niciun risc. Am avut o discuție cu domnul ministru Stănescu, care a înțeles situația și mi-a spus că, dacă e vorba de o amânare până la mijlocul lui ianuarie, nu e nicio problemă. Primăria Timișoara va plăti această sumă până în 15 ianuarie, pentru că are tot interesul să se lărgească acel drum, noi fiind de fapt cei care am pledat cel mai mult pentru ca această lucrare să se facă”, a precizat, pentru deBanat.ro, primarul Nicolae Robu.
Comentarii prin facebook