Reguli noi pentru vechea RATT. Pentru ce ar putea primi STPT 500.000 euro de la bugetul local

Curse ocazionale, inclusiv internaționale, care ar urma să fie plătite de la bugetul local, de până la 2,2 milioane de lei / an. Asta, pe lângă alte servicii prestate de fosta RATT, actuala STPT, urmează să fie votat de consilierii locali în primul plen din 2018. Aceste servicii vor putea fi solicitate de așa-numite entități, unele chiar și fără personalitate juridică. UPDATE: Proiectul a trecut cu un amendament important.

Consilierii locali vor avea pe ordinea de zi a plenului de luni, 8 ianuarie, un proiect referitor la noua Societate de Transport Public din Timișoara, fosta RATT. E vorba, în principiu, de chestiuni procedurale legate de protocolul de acordare a facilităţilor la transportul în comun, cauzate de transformarea regiei de transport în societate comercială. În general, se modifică sintagma „RATT” cu actuala „STPT”, fiind adăugați, de exemplu, la capitolul gratuități elevii de la clasa pregătitoare. Interesant este însă altceva. Dacă până acum aceste gratuități sau reduceri se acordau unor instituții, organizații, asociații, fundații sau „altă formă asociativă”, odată cu transformarea în societate comercială, șefii transportului în comun au găsit o nouă denumire. „Sintagma «instituţie, organizaţie, asociaţie, fundaţie sau altă formă asociativă» din cuprinsul protocolului se va modifica cu sintagma «entitate/entităţi cu sau fără personalitate juridică»”, este precizat în referatul care însoțește proiectul.

O altă modificare interesantă este cea de la articolul 4 al protocolului de gratuități. Practic, de la bugetul local urmează să fie suportată integral, pe lângă diverse curse speciale „cu vehicule pentru transport marfă sau persoane sau utilajele solicitate de către Primăria Municipiului Timişoara sau STPT, pentru acţiunile la care sunt coparticipante, evenimente de interes public”, și „deservirea unor curse ocazionale interne şi internaţionale pentru instituţii publice şi alte entităţi”. Această ultimă prevedere este adăugată special în paragraful b al articolului respectiv. Rămâne întrebarea ce fel de „curse ocazionale interne şi internaţionale” trebuie achitate din bani publici și ce fel de instituții publice, dar mai ales ce fel de „entități” trebuie sprijinite din aceiași bani publici. Pe final, mai trebuie precizat că „acordarea gratuităţilor prevăzute la art. 4 se va face pe bază de solicitări aprobate de Primarul Municipiului Timişoara, Viceprimari sau Directorul Direcţiei Edilitare” și poate fi în valoare de până la… 2,2 milioane de lei pe an! Și încă un amănunt, unul esențial. O altă completare a protocolului de reduceri și gratuități este cea legată de așa-numitele entități, care pot fi „cu sau fără personalitate juridică”. La această categorie a „entităților” eligibile pentru a fi subvenționate din bani publici poate intra, practic, orice structură.
UPDATE:
Proiectul a trecut în unanimitate, dar după votarea unui amendament care a stabilit condiții mai clare în care pot fi acordate aceste gratuități. La propunerea grupului PSD, articolul 4 al protocolului a fost completat, în sensul că astfel de curse ocazionale pot fi plătite de la bugetul local doar dacă este vorba despre „acțiuni de interes public / comunitar / servicii publice” și numai pe baza unui protocol aprobat de primărie. Reprezentanții STPT au explicat și de ce a fost nevoie de definirea cuvântului „entitate”. „Pot exista anumite asocieri, cum ar fi de exemplu Consiliul Pensionarilor, care nu au personalitate juridică (…) Gratuități erau și până acum, doar că nu erau bine definite. Au plecat cei de la Casa de Cultură, în Germania, pe unde s-au dus, când au avut turnee pe bugete alocate și au plătit aceste autocare și au plecat în străinătate (…) Nu au fost foarte multe curse externe, o dată la două luni, poate la trei luni, în principiu cei de la Casa de Cultură. Ei aveau buget aprobat pe chestia asta și noi le făceam transportul, din care o parte plăteau ei”, au explicat aceștia. Conform aceleiași surse, suma de 2,2 milioane de lei alocată acestui capitol nu va fi putea suplimentată. Suma de 2,2 milioane de lei alocată nu poate fi suplimentată, decât dacă trece din nou prin CL. Dacă banii se termină înainte de finalul anului, cineva va plăti cursele, că noi nu mergem pe gratis.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Ioan Muresan: AJF Timis trebuie sa faca parte din activul obstesc, presedintele sa nu fie remunerat

Cu doar câteva zile înainte de alegerile pentru stabilirea viitorului preşedinte alş Asociaţiei Judeţene de Fotbal Timiş, Ioan Mureşan, unul dintre cei patru candidaţi, a făcut public programul prin care speră să-i convingă pe oamenii de fotbal din judeţ să-l aleagă. Fostul arbitru a candidat şi în urmă cu patru ani pentru funcţia supremă în fotbalul judeţean.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ioan Muresan: AJF Timis trebuie sa faca parte din activul obstesc, presedintele sa nu fie remunerat
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

De 4 ani. De atâta timp stă pierdut prin sertarele de la Ministerul Transporturilor proiectul descărcării către Timișoara de pe autostrada A1 la Sînandrei. Dincolo de frumoasele promisiuni ale politicienilor, orașul de pe Bega nu are ieșire la autostradă, iar șefii „drumarilor” se ascund în spatele diverselor avize. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că, dacă ar exista voință, situația ar putea fi deblocată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Parcarea etajată din Calea Girocului se face 100%, dar ar putea apărea prima parcare între blocuri și în partea de nord a Timișoarei. Pe de altă parte, primarul Nicolae Robu încearcă să liniștească șoferii, spunând că Poliția Locală nu are plan de amenzi și că nu vor fi date amenzi pentru cei care-și parchează mașinile în locuri neamenajate.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Parcare intre blocuri, promisa si pe strada Linistei. Robu: Nu avem plan de amenzi la Politia Locala
Cinefilii timișoreni resping ideea demolării Grădinii de Vară Capitol. Primarul Nicolae Robu a anunțat că acolo ar putea fi ridicat Multiplexity, Centrul de Artă, Tehnologie și Experiment asumat în proiectul Capitală Europeană a Culturii. Prima reacție a fost a celor de la Ceau Cinema, iar pe rețelele de socializare alți timișoreni strâng deja semnături pentru salvarea grădinii.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nu vrem demolarea Gradinii de Vara Capitol! Cinefilii din Timisoara reactioneaza
Șapte zile – atât mai are termen guvernul până să fie reclamat de primarul Nicolae Robu la Comisia Europeană, pe tema vaporașelor. Edilul admite însă că n-a fost la București, să discute concret, ci a trimis doar documente, pentru că... nu era normal să meargă la guvern, înainte ca acesta să afle exact cum funcționează.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vaporasele mai asteapta 7 zile. De ce n-a batut Robu cu pumnul in masa la guvern: Nu e asta principala problema a tarii
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top