Poate a doua oară e cu noroc și, după aproape 5 ani, în Timișoara se va face așa cum trebuie dezinsecție și deratizare. Primăria a reluat licitația și are 3 oferte care urmează să fie analizate. La finele lunii iulie ar trebui anunțat câștigătorul, și asta în ideea că procedura nu va fi din nou contestată.
Primăria Timișoara a fost obligată să reia licitația pentru dezinsecție și deratizare, după ce procedura a fost contestată. Ea fost demarată în primăvara lui 2018, deși acest lucru se putea face încă din toamna lui 2017. Contractul era pentru 4 ani, pentru sumă maximă de 46,02 milioane de lei, cu TVA, adică aproape 10 milioane de euro. Ofertele puteau fi depuse până pe 30 mai, dar licitația a fost contestată de o firmă care nu este din Timișoara. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dispus inițial suspendarea procedurii de atribuire până la soluționarea contestației, iar apoi a decis că PMT trebuie să refacă documentația. „Admite, în parte, contestația depusă (…) în contradictoriu cu Municipiul Timișoara. Obligă autoritatea contractantă la remedierea documentației de atribuire (…) Modificările vor fi publicate în SEAP”, se arată în răspunsul CNSC. A fost respinsă totuși o solicitare a firmei care a depus contestație, care făcea referire la „inserarea tarifelor cu două zecimale (…) întrucât nu există bază legală pentru limitarea numărului de zecimale al tarifului”, precum și o alta care făcea referire la modul în care vor fi gestionate urgențele. Municipalitatea a trebuit să plătească și 1.000 de lei, cheltuieli de judecată, către firma contestatoare.
În februarie 2018, consilierii locali au aprobat studiul de oportunitate, caietul de sarcini, acordul-cadru şi contractul subsecvent „privind delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare pe domeniul public al Municipiului Timişoara”. Conform acestei HCL, suprafața pe care trebuie să se facă tratamente terestre include parcuri, scuaruri, spații verzi, Pădurea Verde, perdele forestiere – 1,9 milioane mp, locuri de joacă – 91.930 mp, Canalul Bega, bălți, lacuri și ștranduri – 243.600 mp și aliniamente stradale – 7,9 milioane mp. De asemenea, trebuie făcute tratamente aeriene pe 13,3 hectare. În perioada 2011-2013, municipalitatea a plătit, pentru servicii de dezinsecție, dezinfecție și deratizare pe domeniul public 14,4 milioane de lei, sumă care include TVA.
Licitația a fost reluată și s-a terminat deja termenul de depunere a ofertelor. „Avem 3 oferte la această a doua licitație. Sunt în analiză documentațiile depuse, suma maximă fiind aceeași ca la prima procedură. Urmează să fie anunțat câștigătorul”, a declarat, pentru deBanat.ro, viceprimarul Farkas Imre. Timișoara nu are servicii complete de dezinsecție și deratizare din toamna lui 2013, de când licitația organizată de primărie a fost contestată de firma Romprest. A urmat un proces care a durat patru ani și în care PMT a avut câștig de cauză. Între timp, în oraș s-a făcut, în 2016, dezinsecție în regim de forță majoră, din cauza virusului Zika, iar anul trecut a fost încheiat un contract limitat, timp de 6 luni. Primăria Timișoara a încheiat în primăvară un contract provizoriu de dezinsecție cu o firmă din Arad, care va primi 150.000 lei pentru serviciile sale.
Comentarii prin facebook