Au făcut furori la Paris, acum înregistrează primul succes peste ocean! Vinurile produse la Cramele Recaş sunt tot mai apreciate de oenologi. Intâi a fost medalia de aur din Franţa, apoi a urmat pătrunderea pe lista celor mai bune vinuri de pe piaţa americană, cu Feteasca Regală din gama Sole.
Feteasca Regală din gama Sole, de pe dealurile Recaşului, este pe placul americanilor. Principala publicaţie de vinuri din SUA, „Wine Spectator”, a anunţat, joi, un nou clasament în domeniu. Pentru prima dată în zece ani de când oenologii americani testează vinurile de pe piaţa de peste Ocean, un vin românesc trece de pragul celor 85 de puncte care fac diferenţa între vinurile bune şi cele de maximă calitate. Competiţia este acerbă, specialiştii de la „Wine Spectator” degustă şi punctează în fiecare an în jur de 15.000 de vinuri. „Este prima dată când un produs din România a trecut de bariera celor 85 de puncte, fiind apreciat în rândul vinurilor foarte bune, cu înalte calităţi. Feteasca Regală din gama Sole este un soi românesc prea puţin promovat, atât pe piaţa românească, cât şi în străinătate”, spune Gheorghe Iova, managerul Cramelor Recaş. Soiul a apărut în anii 1938-1939, ca un hibrid natural între Grasa de Cotnari şi Feteasca Albă. Specialiştii de la Recaş au aplicat o nouă tehnologie acestui vin, care este baricat timp de maximum trei luni. Ideea le aparţine celor doi tehnicieni, unul australian, celălalt spaniol, care răspund de calitatea vinurilor de Recaş. „Se spune, în general, că Feteasca Regală nu e un vin căruia să-i priască maturarea în butoi de lemn. Rezultatele pe care le-am obţinut noi sunt însă excepţionale”, mai spune Gheorghe Iova.
Această nouă distincţie internaţională vine să întărească succesul investiţiilor făcute, în ultimii ani, la Cramele Recaş, atât în cultură, cât şi în tehnologie. Pentru Feteasca Regală din gama Sole, în faza de vegetaţie, producţia este redusă cu până la 60%, rămânând pe rod doar boabele perfect viguroase, care se coc apoi total. Rezultatul este un vin „sprinţar” care, prin baricare, primeşte forţă. Are 13 volume de alcool, iar ceea ce îl caracterizează, spun specialiştii, este rotunjimea. Cramele Recaş vând, în fiecare an, în SUA, peste jumătate de milion de sticle de vin.
Comentarii prin facebook