Devierea liniei de tramvai 7 către mallul NEPI așteaptă doar OK-ul de la Bruxelles. Lucrarea a fost avizată de Statul Major General al Armatei și totul depinde acum de Comisia Europeană, care trebuie să fie de acord cu mutarea stației de monitorizare a aerului. Din păcate, nu există un termen sigur.
Lucrările de reamenajare a Căii Șagului, pe porțiunea dintre str. Ana Ipătescu și pasajul CF, au început în august 2015 Întâi a fost amenajat sensul giratoriu către viitorul mall, iar apoi s-a trecut la devierea liniei 7 tramvaie. Aceasta va face o „buclă” de pe traseul actual, de pe str. Ana Ipătescu, și va ajunge în „curtea” chiar centrului comercial. Întreaga investiție este plătită de investitorul sud-african și părea că totul va merge foarte repede. Lucrurile au luat însă o turnură neplăcută, după ce s-a constatat că… lipsesc două avize, unul de la Marele Stat Major al Armatei și unul de la Ministerul Mediului, pentru extinderea liniei de tramvai, respectiv mutarea stației de monitorizare a aerului. „Se pare că nu s-a știut legislația, dosarul l-au întocmit cei de la NEPI, dar cei de la Urbanism aveau sarcinile să verifice tot ce trebuie. A fost o scăpare de cei de la Urbanism, care au interpretat că este vorba despre o singură extensie”, explica, în decembrie, primarul Nicolae Robu.
În luna ianuarie a venit avizul de la Statul Major General, „condiționat de respectarea cu strictețe a limitelor amplasamentelor și soluțiilor tehnice de realizare prevăzute în documentație și neafectarea sub nicio formă a activităților militare, terenurilor, construcțiilor sau instalațiilor de orice fel aflate în administrarea Ministerului Apărării Naționale”. Acum, și Ministerul Mediului a fost de acord cu mutarea stației. „Am fost informat că ar fi în regulă, că ar fi agreată una dintre cele două locații propuse de noi pentru mutarea stației. Cei care au fost să susțină documentația au spus că Ministerul Mediului, fiind vorba de vreo 20 de metri distanță, a fost de acord”, a spus, pentru deBanat.ro, primarul Nicolae Robu. E doar un prim pas însă, pentru că procedura este extrem de anevoioasă. Practic, urmează să fie întocmită documentația care va fi trimisă la Bruxelles, unde trebuie aprobată de Comisia Europeană. Din păcate, nu există un termen până la care trebuie să vină un răspuns de la această instituție. La Timișoara există și un precedent nu tocmai fericit. Procedura de mutare a stației similare amplasate în Piața Libertății, cauzată de șantierul din Cetate, a durat aproximativ un an.
Comentarii prin facebook