CNAIR are alte planuri cu mult discutata centură de ocolire a Timișoarei. Deși e în derulare o licitaţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate, proiect tehnic şi celelalte documentaţii, aceasta ar urma să fie anulată şi să fie lansată alta. Până la finele lunii martie, teoretic, vor fi scoase la licitație „la pachet” proiectarea şi execuţia șoselei. Practic, rămâne de văzut.
Pe 28 decembrie 2018, Guvernul Cioloș a publicat pe SEAP anunțul de licitație pentru „Elaborarea revizuirii Studiului de fezabilitate, Proiectului tehnic, Detaliilor de execuţie, Documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construcţie (DTAC) şi a documentației de atribuire pentru Varianta de Ocolire Timişoara”. Valoarea estimată a lucrării este de 6,48 milioane de lei, fără TVA, ofertele putând fi depuse până în 10 aprilie 2017. Termenul de predare a studiului de fezabilitate este de şase luni de la ordinul de începere a proiectării, iar cel de predare a proiectului tehnic, de trei luni de la avizarea SF. Lucrurile au luat însă o turnură interesantă, în condițiile în care CNAIR intenționează să anuleze licitația și să lanseze, chiar din această lună, o nouă procedură de achiziție publică. Anunțul, făcut destul de alambicat, în luna februarie, de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost clarificat de Horațiu Simion, directorul DRDP Timișoara.
Centura Sud va completa varianta de ocolire a Timişoarei, între piciorul rampei sud a podului peste canalul Bega şi nodul rutier pe DN 6 la km 549+076, de unde se desprinde Varianta de Nord existentă. Valoarea totală a investiţiei, estimată inițial, era de 521,7 milioane de lei, cu tot cu TVA, reprezentând costurile aferente execuţiei lucrărilor, achiziţiei terenurilor, serviciilor de consultanţă, asistenţă tehnică şi proiectare, protecţia mediului şi asigurarea utilităţilor.
„Ministrul Răzvan Cuc a vorbit despre o licitație pe FIDIC galben, în termeni specifici ai achizițiilor publice, care înseamnă proiectare cu execuție. Din punctul meu de vedere, este o abordare mai eficientă. Prin licitație abordăm un constructor cu un proiectant lângă el, proiectant care are sarcina de a actualiza SF, iar constructorul, de a realiza proiectul actualizat. Au apărut niște reglementări noi, din punct de vedere al parapetelor, al grosimii straturilor de asfalt, al studiilor geo-tehnice, dar traseul este cunoscut (…) Se vor licita la pachet proiectarea și execuția și, foarte important, se va evita durata unei achiziții publice și acesta este marele câștig. În loc să avem să avem o achiziție publică de proiectare și una de execuție, le vom avea pe amândouă”, a declarat Simion, în emisiunea „Vocile Banatului”, de la Digi24 Timișoara.
Momentan, licitația lansată la finele anului 2016 merge mai departe, dar va fi anulată la un moment dat. Când? Nu e foarte clar. „De îndată ce avem confirmarea din partea companiei, pentru că va fi o licitaţie promovată de CNAIR, vom anula această procedură, dacă va fi cazul. Dacă lucrurile merg aşa cum s-a promis, atunci vom intra în această nouă abordare a guvernului actual, mai eficientă din punct de vedere al duratei, şi vom anula procedura de achiziţie publică. Până nu avem o certitudine, nu dăm pasărea din mână pe cea de pe gard”, susține Horațiu Simion. Termenul pentru lansarea licitație „la pachet” este, teoretic, sfârșitul lunii martie. Dacă acesta va fi respectat, directorul DRDP Timișoara este optimist și crede că, până la finele anului, va fi desemnat un constructor, în ciuda procedurii de achiziție care este foarte greoaie. E greu de crezut însă că lucrările efective vor putea începe mai devreme de martie 2018.
Comentarii prin facebook