Un trotuar de pe Bd. Republicii costă mai mult decât dublu decât unul de pe strada Demetriade. Cel puțin conform sumelor cu care s-a câștigat licitația pentru reabilitarea trotuarelor. Per total, este vorba despre 30 de milioane de lei, fără TVA, pentru cele cinci sectoare, repartizați în mod egal în următorii patru ani.
Ultimele cinci sectoare ale Timișoarei, în materie de trotuare, au fost atribuite unor firme care se vor ocupa, în următorii patru ani, de reabilitarea acestora. Cel de-al șaselea sector a fost repartizat anul trecut, contractul având aceeași durată. Societățile câștigătoare sunt Superconstruct SRL și Pro Samac Construct SRL, fiecare cu două sectoare, și Cipalser SRL, cu unul singur. Superconstruct se ocupă din 2013, și de cel de-al șaselea sector de trotuare.
„În urma finalizării licitaţiei am semnat contracte pe loturi, pe sectoare ale oraşului, cu mai multe firme şi vor începe lucrări de reparaţii cât mai curând. Întrucât starea trotuarelor din oraşul nostru este jalnică (…) vom trece în forţă la înlăturarea acestei stări de fapt, vom avea foarte multe lucrări în 2014 (…) Noi mergem cu predilecţie pe asfaltare. În zonele istorice este altceva, în tot centrul istoric vom avea numai piatră de pavaj, dar în rest în oraş mergem pe asfalt”, spune primarul Nicolae Robu.
Edilul a oferit și sumele care vor fi plătite pe fiecare sector în parte. Ele sunt cuprinse între 85 și 190 lei per unitate, fără a putea preciza însă exact ce înseamnă această „unitate”. „Sunt mai multe entităţi care definesc unitatea, nu e numai metrul pătrat sau metrul liniar, este un ansamblu de elemente care au fost prezentate în caietul de sarcini (…) În felul acesta s-a ajuns la un tarif de ansamblu pentru unitatea de trotuar şi, aşa cum este firesc, pentru fiecare sector a câştigat firma cu cel mai mic tarif”, a încercat să explice Nicolae Robu, încurcat vizibil de aceste detalii.
Cert este că valoarea pentru fiecare din cele cinci sectoare este de șase milioane de lei, fără TVA, pe patru ani. Nu se știe însă câți kilometri de trotuare vor fi reabilitați. „Preţurile sunt diferite pentru că aşa rezultă din licitaţie, fiecare lot a făcut obiectul unei licitaţii, pentru fiecare lot a fost o competiţie şi chiar aceeaşi firmă, în licitaţia electronică, a câştigat în loturi diferite cu tarife diferite (…) Aici este un contract cadru. În funcţie de cât se face atât se plăteşte. Dacă se fac 1.000 de unităţi se înmulţeşte 1.000 cu suma asta, care este per unitate. Asta e suma unitară, care cuprinde diverse elemente”, a repetat edilul.
Cum sunt atribuite contractele
Lot 1 – Sectorul 1, delimitat de str. Gării – bd. Republicii – Calea Circumvalaţiunii (exclusiv) – Calea Aradului (din Piața. Europei în str Demetriade) (exclusiv) – str. Demetriade (exclusiv) – str. Avram Imbroane (din str. Demetriade în Muzeul Satului) (exclusiv) – Canal Bega: SC Superconstruct SRL.
Lot 2 – Sectorul 2, delimitat de: Calea Torontalului (exclusiv) – Calea Aradului (inclusiv) (din Piața Europei în str. Demetriade) – str. Demetriade (inclusiv) – str. Avram Imbroane (din str. Demetriade în Muzeul Satului) (inclusiv: SC Pro Samac Construct SRL
Lot 3 – Sectorul 3, delimitat de: str. Dunărea – str. Nera – Calea Circumvalaţiunii (inclusiv) – Calea Torontalului (inclusiv): SC Superconstruct SRL
Lot 4 – Sectorul , delimitat de Canal Bega – str.Cluj (inclusiv) – str. Arieş (inclusiv) – Calea Martirilor (inclusiv) – Calea Buziaşului (exclusiv) – giraţie Buziaşului (exclusiv) – str. Stan Vidrighin (exclusiv) – str. Ştefan cel Mare (exclusiv) – str. Dacilor (exclusiv): SC Pro Samac Construct SRL
Lot – Sectorul , delimitat de Canal Bega – str. Dacilor (inclusiv) – str. Ştefan cel Mare (inclusiv) – str. Stan Vidrighin (inclusiv) – giraţie Buziaşului (inclusiv )- Calea Buziaşului (inclusiv): SC Cipalser SRL.
Comentarii prin facebook