Doua mega-santiere in pregatire, la pasajele Jiul si Popa Sapca! Nu se stie insa de cand

Lucrările la pasajele Jiul și Popa Șapcă vor începe simultan! E decizia primarului Nicolae Robu, care spune că aceasta este singura soluție pentru a moderniza infrastructura Timișoarei, rămasă în urmă cu vreo… 40 de ani! Nu se știe însă când vor fi deschise efectiv șantierele.

jiull

La începutul anului, primarul Nicolae Robu anunța ca sigură începerea, în timp relativ scurt, a lucrărilor de extindere la patru benzi a străzii Popa Șapcă. „Pasajul Jiul nu va intra în lucru anul acesta, pentru că, pe de o parte, ne e greu să susținem din venituri proprii două obiective grele, dar, pe de altă parte, nici n-ar face față orașul”, spunea edilul, la vreme respectivă. Lucrările la Popa Șapcă nu au început încă, din cauza unei parcele de teren aflate în proprietatea unei firme private, care trebuie să-și dea acordul scris pentru utilizarea ei. Până se rezolvă această problemă, Robu s-a sucit: va da drumul și la lucrările din zona Jiul. „Am mai cumpănit și, într-un final, așa cum mi-am asumat atâtea, știu că pe unii îi voi nemulțumi, îmi asum în continuare demararea ambelor lucrări deodată, tocmai pentru a recupera din rămânerile în urmă ale orașului nostru. Când toate aceste lucrări vor fi gata, Timișoara va însemna cu adevărat un oraș modern, va fi un oraș în care vom avea o fluență excelentă în trafic”, afirmă edilul.

Robu susține că a luat această decizie după ce a analizat atent starea orașului. „Din păcate, în Timișoara nu s-a întâmplat nimic semnificativ de vreo 40 de ani, în afară de scoaterea liniilor de tramvai din Piața Operei și de pe strada Alba Iulia, de amenajarea Pieței Unirii cu pavaj și un pod… Atât s-a făcut în ultimii 40 de ani ca lucrări substanțiale”, a spus, marți, primarul. Lărgirea străzii și a pasajului Jiul a fost estimată în studiul de fezabilitate la 8,1 milioane de euro, iar lucrarea de pe Popa Șapcă a fost calculată la peste 15 milioane de euro. Ambele studii de fezabilitate au fost votate în CL în anul 2013. În bugetul pentru 2015 este prevăzută doar suma de 10 milioane de lei, pentru șantierul de pe Popa Șapcă. „Dăm drumul la licitație pentru contractarea executantului lărgirii la Jiul. La Popa Șapcă mai așteptăm un document și apoi îi dăm drumul Avem bani, nu uitați că se încheie exercițiul financiar 2007-2013, iar banii pe care i-am avansat pentru proiectele pe aceste progame vor fi rambursați și vor constitui un capitol de venit propriu la bugetul local. Există avize de la CFR pentru ambele proiecte”, spune primarul. Robu nu a putut preciza însă ce sumă exactă va fi rambursată municipalității, dar susține că banii sunt suficienți. Ar mai trebui spus că, pentr a susține financiar unele proiecte, PMT a luat, în 2014, un împrumut de 112 milioane de lei. Acesta trebuie returnat în 12 ani, cu o perioadă de graţie de doi ani.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

ary a spus: (June 30th, 2015 at 16:42 )

Ce sa se stie de lucrari la luni distanta ca doar saptamana trecuta ne spunea ca de ieri incep lucrarile la strada Podeanu si pe acolo nici picior de muncitori sau utilaje.

Lae Dixit! a spus: (June 30th, 2015 at 19:46 )

“Când toate aceste lucrări vor fi gata, Timișoara va însemna cu adevărat un oraș modern, va fi un oraș în care vom avea o fluență excelentă în trafic”.
Lae, poti sa faci 10 (zece) poduri si 7 (sapte) pasaje, inclusiv ala de pe Baader, da’ daca nu sincronizezi semafoarele o sa ai o fluenta de trafic de nivelu’ melcului turbat.
BTW de oras modern, european, rahati praf etc: Vezi ca inca reteaua de canalizare, acolo unde este, este subdimensionata. In zonele noi de case este sublima, da’ lipseste cu desavarsire. De asemenea apa si asfaltu’…

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Etapa a treia din prima ligă de baschet masculin a adus a doua înfrângere pentru „urşi”, care nu au avut replică pe terenul Craiovei. Timba a condus o singură dată, 6-5, apoi gazdele au avut un parţial de 15-0 şi au marcat 33 de puncte în primele 10 minute.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timba nu a avut nicio sansa in Banie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top