14 strazi cu piatra cubica vor fi asfaltate! Cu 3,3 milioane de euro, primaria muta piatra in Piata Unirii

Străzile cu piatră cubică din Timișoara au, teoretic, zilele numărate. Consilierii locali vor vota, marți, studiul de fezabilitate pentru o investiție care prevede asfaltarea acestora. Lucrarea acoperă 14 străzi, are un preț estimat de 3,3 milioane de euro și un timp de execuție de nouă luni. Piatra va ajunge în zona Cetate.

piata unirii2

În aprilie 2014, primarul Nicolae Robu spunea că, dacă piatra cubică din Piața Unirii nu va mai corespunde pentru realizarea noului pavaj, nu va fi cumpărată piatră din altă parte. „Dacă suntem puși în situația de a constata că o parte din piatra din Piața Unirii nu este corespunzătoare, cel mai la îndemână este s-o înlocuim cu piatră identică pe care o avem în orașul nostru”, declara edilul. În aprilie 2015, lucrurile erau cât se poate de clare. „Am discutat cu arhitecții și cu executanții lucrării, nu este suficientă piatra pe care o avem în Piața Unirii. O parte din ea nu mai este corespunzătoare. Le-am cerut să vadă care din piatra de pe diversele străzi este la fel ca aceea din Piața Unirii și să începem s-o scoatem, să fim pregătiți”, spunea Robu.

Între timp, ceva piatră s-a scos deja de pe strada Romulus, însă primăria pare pusă pe fapte mari. Consilierii locali au pe ordinea de zi a plenului de marți un studiu de fezabilitate pentru investiţia denumită „Modernizarea străzilor din piatră cubică din municipiul Timişoara”. Acesta se referă „la străzile a căror îmbrăcăminte este realizată din pavaje de piatră cubică, şi anume: str. Argeş, delimitată de str. Mitropolit Varlaam şi str. Cluj; str. Dr. Ioan Mureşan, pe sectorul cuprins între str. Salcâmilor şi str. Drubeta; str. Ludwig von Beethoven, pe sectorul cuprins între bd. C.D. Loga şi bd. Mihai Eminescu; str. Mitropolit Varlaam, tronson cuprins între str. Aurel Cândea şi str. 1 Decembrie; str. Putna, delimitată de str. Ion Vidu şi str. Mitropolit Varlaam; str. Remus, delimitată de str. Braşov şi str. Romulus; str. Sfânta Rozalia, tronson cuprins între str. Remus şi bd. Mihai Viteazul; str. Sorin Titel, delimitată de bd. Victor Babeş şi str. Protopop Gh. Dragomir; str. Topliţa, delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraş; str. Virgil Madgearu, tronson cuprins între bd. Mihai Viteazul şi str. Filaret Barbu; str. Bela Bartok, tronson cuprins între bd. Victor Babeş şi str. Argeş; str. Filaret Barbu, delimitată de str. Sfânta Rozalia şi str. Braşov; str. Arcidava, pe sectorul cuprins în jurul Parcului Arcidava, până în străzile Mureş şi Ulpia Traiana; str. Romulus, tronson cuprins între str. Ghe. Doja şi str. Sfânta Rozalia”.

Conform referatului care însoțește proiectul de HCL, „starea tehnică a acestor străzi este necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei auto în condiţii optime de siguranţă şi confort”, din cauza unor probleme precum „denivelări pronunţate ale suprafeţei de rulare, rotunjirea pavelelor prin uzură, pavele înfundate şi/sau sparte, suprafeţe şlefuite, care devin foarte lunecoase când cad precipitaţii (…), decolmatarea rosturilor”. Referatul precizează, de asemenea, că, pe multe dintre aceste străzi, trotuarele sunt degradate, nu există piste de biciclete, iar spațiile verzi sunt neamenajate. Pe lângă problemele create în trafic, specialiștii primăriei susțin, în plus, că a apărut și „necesitatea asigurării unei cantităţi de minimum 4.500 mp de piatră cubică pentru realizarea proiectului european «Reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric»”. Practic, este vorba despre finalizarea pavajului din Piața Unirii, unde s-a constatat că „piatra existentă nu mai corespunde nici calitativ şi nici din punct de vedere al dimensiunilor”. Pe cele 14 străzi de pe care se va scoate piatra cubică va fi turnată „îmbrăcăminte bituminoasă”. Studiul de fezabilitate pentru această investiție a fost realizat de SC Proexco SRL, devizul general fiind estimat la 14,5 milioane de lei, cu TVA inclus. Durata de realizare pentru execuţia lucrărilor proiectate este estimată la nouă luni.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Grigore a spus: (September 21st, 2015 at 20:42 )

Cum adica necorespunzatoare ?, o fura si o vand in Austria, Germania,…
De 15 ani se “esporta” piatra de pavaj uzata de vechime pe bani multi.
Era o piatra pe care era sculptat conturul cetatii, unde-i acum, sper sa apara – intrebare pt. domnul Robu, despre piatra asta.
Despre maistori, impresia mea e ca lucreaza bine.

flo a spus: (September 22nd, 2015 at 11:16 )

@Grigore….problema pietrei respective a mai aparut prin ziare…exista e intr-un birou la pirmarie si v-a fi montata cand e gata piata!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Aproape 6.000 de euro, pentru intretinerea „capsunului” din Parcul Copiilor

Se caută o firmă care, în următorii doi ani, să verifice mufele și ledurile de la Strawberry Tree. Este vorba despre „copacul” care încarcă telefoane și tablete, amplasat de primărie în Parcul Copiilor. Acesta a fost cumpărat în 2014 și a costat aproape 100.000 de lei, sumă care a inclus și servicii de întreținere.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aproape 6.000 de euro, pentru intretinerea „capsunului” din Parcul Copiilor
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

DHL, dupa un an la Timisoara: crestere de 20% la expedieri internationale / FOTO

DHL, liderul pieţei internaţionale de curierat expres şi logistică, are un an de când a inaugurat terminalul de la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara. Investiţia a fost de un milion de euro, iar rezultatele se văd: volumul expedierilor internaţionale a crescut, față de noiembrie 2015, cu 20%!
Citeşte tot articolul Citeste articolul DHL, dupa un an la Timisoara: crestere de 20% la expedieri internationale / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top