Strada Podeanu e, in sfarsit, terminata! Trei luni s-au facut un an, din cauza utilitatilor / FOTO

Circulația pe strada A. P. Podeanu a fost deschisă oficial, la finalizarea lucrărilor de modernizare a zonei. Șantierul, început în vara lui 2015, ar fi trebuit încheiat în trei luni, însă a fost nevoie de aproape un an. De vină au fost rețelele de utilități „neprevăzute”, care ar fi dat peste cap planurile primăriei și ale constructorului. Strada are aproape un kilometru lungime.

stadion si podeanu11

În iulie 2015, primăria preda către firma arădeană Sylc Con Trans strada A. P. Podeanu, în vederea lucrărilor de modernizare. .„Vrem să lărgim strada la patru benzi, să creăm piste de biciclete și trotuare pe ambele părţi, să amenajăm circa 230 de locuri de parcare, să amenajăm în zona Bazei 2 o parcare pentru 82 de biciclete și spații verzi”, declara, la vremea respectivă, primarul Nicolae Robu. Inițial, termenul de finalizare era de trei luni, dar, din cauza unor probleme cu utilitățile, în special energie electrică, șantierul s-a încheiat abia acum, iar recepția urmează să fie semnată în aproximativ două săptămâni. Edilul e foarte mândru de ce a ieșit, chiar și cu atâta întârziere. „Aici am demolat vreo 200 de garaje care stricau tot aspectul zonei și ocupau o bună parte din domeniul public în mod neavantajos pentru cetățeni. La suprafață s-au amenajat patru benzi de trafic auto și, pe fiecare parte, trotuare și piste de biciclete. Pe fiecare parte a străzii s-au plantat tei și salcâmi. S-a amenajat un număr mare de locuri de parcare: 230 pentru autoturisme și 82 pentru biciclete. A durat aproape un an tot ce s-a făcut aici, lucrările au fost complexe, s-a lucrat inclusiv la rețeaua de utilități. Erau planificate trei luni de lucrări, dar între timp a intervenit sezonul rece, care nu era avut în vedere. Pe un tronson au apărut elemente neprevăzute, rețele electrice ale Enel, care au trebuit mutate. Au fost descoperite în subteran tot felul de rețele de utilități care nu figurau în nicio documentație”, a declarat, marți, edilul.

stadion si podeanu6

E gata, în sfârșit, și amenajarea din jurul stadionului „Dan Păltinișanu”. Aceasta a început în august 2015 și a fost întârziată tot de rețelele de utilități. „A fost tot o lucrare complexă. Cetățenii erau terorizați de cursele nocturne, mai ales de mașini. Am luat decizia să închidem accesul mașinilor, iar acum avem un set de patru piste de câte 2,25 metri lățime, o bandă de 9 metri amenajată, pe care se circulă cu bicicleta, cu rolele, cu skateboardul, se aleargă. Sunt plantați copaci din patru în patru metri, un total de 353 de salcâmi cu o eflorescență mov rozalie. Locuri de parcare în jurul stadionului sunt 413, înainte erau sensibil mai puține”, a mai spus primarul. Vestea bună este că toate aceste locuri de parcare, inclusiv cele de pe Podeanu, sunt în regim gratuit, nefiind incluse în sistemul Timpark. Cele două lucrări au costat, împreună, aproximativ două milioane de euro. Amenajarea de pe Podeanu a fost 1,5 milioane de euro, iar cea din jurul stadionului, 450.000 de euro, fiind executată de SDM. Strada Podeanu este acum deschisă circulație de la un capăt la altul, însă au apărut deja primii nemulțumiți. Niște trecătoare i-au strigat primarului că ar trebui să treacă cu mașina pe acolo, să vadă ce „valuri” are strada…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Nedumeritul a spus: (May 17th, 2016 at 19:14 )

Trei inepții în trei propoziții (din declarațiile de marți) :
– “Erau planificate trei luni de lucrări, dar între timp a intervenit sezonul rece, care nu era avut în vedere.” Cele trei luni PLANIFICATE se terminau TOAMNA.
– “Pe un tronson au apărut elemente neprevăzute, rețele electrice ale Enel,..” Adică stâlpi de beton cu cabluri, aabsolut invizibili !
– Au fost descoperite în subteran tot felul de rețele de utilități care nu figurau în nicio documentație”.
Utilități ? De unde naiba, în buricul metropolei ?? Plus că erau bine camuflate de ochii vigilenți ai competenților functionari ai orașului de 5 stele !

poli21 a spus: (May 17th, 2016 at 22:05 )

Cei care vin pe aleea sportivilor si vor sa ajunga la stadion nu au alta varianta decit sa coboare printre masini sau sa calce spatiul verde ( ???) dintre borduri.Trecerile pentru pietoni lipsesc cu desavirsire.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Primaria vrea sa cumpere fostul liceu al Postei. Dorel Borza trebuie sa afle daca se poate si cat costa

Încă nu s-a înțeles cu Inspectoratul Școlar Timiș asupra campusului Liceului CFR, dar primăria anunță că vrea să cumpere o altă clădire pe care s-o dea școlilor. Este vorba despre fostul liceu al Poștei, din care elevii s-au mutat acum câțiva ani. Robu ar mai vrea pentru școli și... fosta vilă a lui Ceaușescu.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primaria vrea sa cumpere fostul liceu al Postei. Dorel Borza trebuie sa afle daca se poate si cat costa
Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Expoziţiile de animale şi păsări, dar şi de utilaje agricole, sunt, şi în acest an, „vedete” pentru publicul larg care vizitează cea mai nouă ediţie a Banat Agralim. Ajunsă la cea cu numărul 15, expoziţia s-a deschis vineri la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt doar două zile pe an în care cei din Beba Veche și Kubekhaza se pot vizita fără să facă un ocol de 80 de kilometri. Locuitorii din România, Serbia și Ungaria au profitat de deschiderea temporară a punctului de trecere a frontierei Triplex Confinium. Euroregiunea DKMT a împlinit 20 de ani, iar aniversarea a stat tot sub spectrul unui sinistru gard de sârmă ghimpată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Euroregiunea DKMT, la 20 de ani: Gardul de sarma ghimpata rezista si ar putea crește / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top