Proiectul de extindere a liniei de tramvai până la Moşniţa nu reprezintă o prioritate în Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de Creştere Timişoara, finanţat prin ADR prin fonduri europene, aşa că este catalogat la categoria rezerve.
RATT a scos la licitaţie studiul de fezabilitate pentru această lucrare în toamna lui 2009. Cum criteriul de atribuire a lucrărilor este guvernat de principiul „preţul cel mai scăzut”, pentru 90.000 de lei s-a ocupat de acest lucru o firmă din Bucureşti, SC Halcrow România SRL. Conform studiului de fezabilitate, valoarea estimată pentru extinderea liniei cale de tramvai până la Moşniţa este de aproape 73 de milioane de lei, dar aceasta poate suferi modificări în urma finalizării documentaţiei tehnico-economice. Perioada estimată pentru începerea finanţării este 2012, dar numai dacă autorităţile reuşesc să facă economii la celelalte proiecte depuse pe Axa 1 a POR (Domeniul major de interventie, planuri integrate de dezvoltare, subdomeniul Poli de crestere). Proiectul presupune realizarea unei noi linii duble de tramvai pe o lungime de cinci kilometri, pentru extinderea serviciilor de transport spre aşezările suburbane din zona localităţii Moşniţa, şi vizează platforma liniei de tramvai, reţelele de alimentare ale acesteia şi reglementarea reţelelor edilitare care vor fi afectate de ea. Beneficiarul lucrării este Primăria Timişoara, iar contribuţia la această lucrare este de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Cum documentaţia încă nu este finalizată, este prea devreme pentru a se cunoaşte suma exactă pentru lucrările de extindere a liniei de tramvai până la Moşniţa.
Comentarii prin facebook