Meșterplanul matusalemicului Ciuhandu

Liberalii au criticat pe ici, pe colo masterplanul lansat zilele trecute de executivul municipal, lucrare în care primarul Ciuhandu și compania spun ce-ar trebui să se aleagă de Timișoara în următorii zece ani. Aș zice că punctele slabe din masterplan scoase pe taraba dezbaterii de Nicolae Robu și alți pricepuți liberali fac parte din critica constructivă a alternanței la putere. De altfel, nici n-au prea dat liberalii cu barda în lucrarea cu care echipa lui Ciuhandu ne va scoate ochii toată campania electorală, criticând cu o oarecare gingășie lipsa de direcție a Timișoarei și continuarea unei administrații fără viziune, inerțiale de-a dreptul. Nu știu dacă lucrurile stau chiar așa catastrofist în masterplanul metropolitan, dar e normal ca PNL să critice și ce face rău, și ce face bine actuala conducere a primăriei. Ar fi culmea să-l laude și liberalii pe Gheorghe Ciuhandu, luându-se la întrecere la acest capitol cu PSD-ul lui Victor Ponta.

Bun, să revin la masterplanul care vrea să ne arate cum se va dezvolta Timișoara în viitorul mediu și lung. Ba chiar foarte lung. Atâtea bunătăți prezentate la modul general ne sunt arătate nouă, contribuabililor, căci repede am da o fugă la secția de votare pentru a ne asigura de continuitatea managementului local. Ca să vă faceți o idee despre ce cuprinde în zecile de file acest megaplan urbanistic – parcurs, firește, în diagonală și la modul amatoricesc – merită spus că piatra de temelie a schimbărilor este scoaterea din inutilul patronaj CFR a terenurilor de pe coridorul căii ferate dintre Gara de Nord și Gara de Est, urmând ca mijloace de transport subteran sau suprateran să servească navetistul urban. Gara Mare se va muta spre pasarelă, trenurile vor ocoli orașul, ca și centurile de nord și de sud, făcându-ne să uităm de aglomerația din aceste zile. Masterplanul vorbește de o primărie care se va ocupa nu numai de renovarea parcurilor pe bani mulți, cum se întâmplă acum, ci și de transformarea unor platforme industriale în parcuri tehnologice, parcuri de cercetare, perdele forestiere la periferie, stadion și sala polivalentă… gata, nu vă mai povestesc, că vă fac numai păreri de rău că nu mai apucați să trăiți să le vedeți cum le taie Gheorghe Ciuhandu panglica. Despre costuri mai bine că nu s-a spus nimic, că oricum nu știu să scriu cu atâtea zerouri.

Se mai poate spune că masterplanul este, ca orice mare plan, ceva fabulos. Că în Timișoara nu s-a mai construit și modernizat atâta de pe vremea ocupației austriece și că o gestiune româneasc n-are cum concura în veci acele perioade de glorie și civilizație urbană. Dar ce sens are să ne amărâm inutil? Mai bine să vedem partea bună a lucrurilor. Că Timișoara trebuia să aibă o hartă care să-i arate încotro să se îndrepte cu dezvoltarea, să nu o facă haotic ca până acum. Însă dincolo de ce vor mai polemiza cu folos managerii ori arhitecții și a proasta politicienii pe marginea acestui plan de modernizare a Timișoarei, nu pot să nu mă întreb ce împlinire ca gospodar al urbei poate avea primarul Gheorghe Ciuhandu când va povesti nepoțiloe cum a trebuit să conducă el orașul ăsta 16 ani, ca abia apoi să mai ceară timp alegătorilor să pună în practică masterplanul orașului în următorii 48.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

otto a spus: (February 27th, 2012 at 12:29 )

Cu parere de rau inclin sa le dau dreptate miticilor atunci cand spun ca daca ar fi sa ne guvernam singuri orasul-regiunea, n-am fi in stare. Avem niste oameni de rahat in conducerile cjt, clt, pmt, dovada este mizeria si haosul din oras.

 
ddt a spus: (February 27th, 2012 at 20:35 )

asta ce fac miticii de 90 de ani incoace, se numeste administratie ? ma indoiesc, pina astazi dicasterialul e cea mai mare cladire din oras si a fost contruita in 1855. nici o cladire mai de doamne ajuta nu a fost cladita de mitici, in afara catedralei. mizeria si haosul din oras arata talentul administrativ a Bucurestiului iubit.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Bd. Mihai Viteazu e bun de lăudat în poze pe rețelele de socializare, dar șoferii nu se pot bucura în totalitate de noul strat de asfalt. E încă închis pe sensul dinspre Bălcescu, iar trotuarele de la Facultatea de Mecanică nu sunt gata. De sus, așa cum a fost fotografiată de apropiații primarului, zona arată bine. Detaliile însă spun un pic altă poveste.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bd. Mihai Viteazu, bun de inaugurat doar în poze. Se lucrează încă la trotuare și la detalii / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com