Consilierii locali au aprobat, joi, studiile de fezabilitate pentru subpasajele Jiul, Popa Șapcă și Solventul. Este cel de-al patrulea set de astfel de studii, celelalte trei fiind votate în anii trecuți, spun consilierii. Primarul Nicolae Robu estimează că primul subpasaj va începe să fie construit în primăvara lui 2014, iar cel de-al treilea, un an mai târziu.
Înainte de vot, țărănistul Adrian Orza a întrebat ce anume diferă la cele trei studii actuale, raportat la cele votate anterior. „La subpasajul Jiul, șoseaua va fi extinsă la patru benzi, calea ferată este, de asemenea, mult lărgită și apare, în plus, linia de tramvai pe mijloc, între gară și spitalul de copii. Urmează să decidem dacă se va face sau nu, în ideea de a extinde zona pietonală și să facem ca tramvaiele să nu mai treacă pe lângă catedrală. Dar nu vom face aceste lucrări în 2014, sunt lucruri de perspectivă. Noi trebuie să facem astfel de studii doar în momentul in care avem și hotărârea de a face proiectele. Când le aprobăm, aprobăm și banii pentru faza următoare. Lucrările nu vor începe toate deodată. Unul va fi în primăvara lui 2014, altul la sfârșitul lui 2014. Cel târziu în primăvara lui 2015 trebuie să înceapă construcția la cel de-al treilea. Eu așa văd lucrurile”, i-a răspuns Nicolae Robu.
E cea de-a patra oară când se votează studii de fezabilitate pentru cele trei subpasaje. Președintele de ședință, social-democratul Radu Țoancă, a cerut ca, până vinerea viitoare, specialiștii din primărie „care au o anumită continuitate să prezinte un material scris, „argumentat, cu întregul istoric al acestor «producții»”. Asta, după ce și democrat-liberalul Ovidiu Ciuhandu a întrebat cine plătește pentru toate cele trei seturi de studii votate, dar lăsate să se prăfuiască. Oricum, Ciuhandu nu crede că vreunul dintre aceste studii va fi pus în practică. „M-aș bucura să se facă măcar unul, suma totală este aproximativ 50 de milioane de euro. Eu nu cred că se vor face, mai ales că este implicat CFR”, a spus PDL-istul. Nicolae Robu susține însă că toate proiectele au avize de la CFR Infrastructură, dar că această instituție nu va contribui financiar la realizarea subpasajelor.
Comentarii prin facebook