În M.Of. nr. 715 și nr. 715 bis din 20 noiembrie 2013 a fost publicat Ordinul ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine nr. 460/2013, pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare privind procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică, a Regulamentului de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza Condițiilor generale de contract de construcție de lucrări de inginerie și clădiri proiectate de beneficiar (FIDIC Roșu – ed. 1999) și a Regulamentului de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza Condițiilor generale de contract de construcție-proiectare și echipamente (FIDIC Galben – ed. 1999).
Ordinul aprobă următoarele acte, ce se vor constitui anexe la regulamentul de organizare și funcționare al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. (denumită în continuare „C.N.A.D.N.R.”):
• Regulamentul de organizare și funcționare privind procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică
• Regulamentul de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza Condițiilor generale de contract de construcție de lucrări de inginerie și clădiri proiectate de beneficiar (FIDIC roșu – ed. 1999)
• Regulamentul de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza Condițiilor generale de contract de construcție-proiectare și echipamente (FIDIC galben – ed. 1999)
Regulamentul de organizare și funcționare privind procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică
Regulamentul prezintă etapele și documentele necesare pentru derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2006 și H.G. nr. 925/2006, precum și etapele, activitățile și documentele necesare pentru organizarea și coordonarea procesului întocmirii și semnării contractelor din cadrul CNADNR și a actelor adiționale aferente, de către serviciile de contractare/compartimentele de achiziții.
Totodată, Regulamentul stabilește metodologia de lucru și comunicare între serviciile funcționale ale direcțiilor de achiziții/compartimentelor interne specializate de achiziții – serviciile de licitații – serviciile de contractare – compartimentele de pregătire contracte indiferent de sursa de finanțare: buget de stat, Coeziune/IFI, FEDR/IFI, precum și comunicarea cu direcțiile/departamentele/serviciile/birourile implicate în elaborarea unei documentații de atribuire și/sau direct sau indirect în achiziția publică propriu-zisă. De asemenea, Regulamentul stabilește metodologia de comunicare între serviciile funcționale ale direcțiilor de achiziții/compartimentelor interne specializate de achiziții și organismele de control ex-ante și ex-postal derulării procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică cu sursa de finanțare externă.
Scopul Regulamentului constă în transpunerea prevederilor legislative în vigoare în linii directoare pentru direcțiile/serviciile/compartimentele de achiziții din cadrul CNADNR, cât și pentru membrii comisiilor de evaluare, pentru derularea eficientă și corectă a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică, fiind completat de alte proceduri interne specifice.
În ceea ce privește domeniul de aplicare, Regulamentul se va aplica tuturor procedurilor de atribuire pentru proiectele ce urmează a fi lansate de CNADNR, prin direcțiile de achiziții/compartimentele interne specializate de achiziții. Astfel, Regulamentul se va aplica pentru procedurile de atribuire a contractelor cu finanțare de la bugetul de stat/fonduri externe ce urmează a fi lansate și ce urmează a fi semnate, și totodată celor aflate în curs de implementare (în cazul actelor adiționale).
Regulamentul stabilește, în principal, următoarele aspecte:
• domeniul de aplicare și documentele de referință/legislația aplicabilă
• pregătirea și derularea procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică, fixând o serie de termene interne în ceea ce privește: etapele premergătoare inițierii unei proceduri de atribuire a unui contract de achiziție publică; etapa de verificare/solicitare de corecții cu privire la documentele primite de Direcția de Achiziții; etapa de completare de direcțiile de achiziții/compartimentele interne specializate de achiziții a documentației, în vederea demarării procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică; etapele derulării procedurilor de atribuire a contractului de achiziție publică
• modificarea clauzelor contractuale prin acte adiționale aferente contractelor de achiziție publică
Cu titlu de exemplu, Regulamentul prevede în mod expres faptul că răspunsurile la clarificările solicitate de autoritatea contractantă trebuie să fie trimise numai în original, la sediul CNADNR – Registratură, în vederea evitării unor eventuale probleme, precum disfunționalități ale aparatelor de fax sau ale conexiunii la internet.
Regulamentul de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza FIDIC roșu
Regulamentul stabilește aspecte precum:
• termene interne în ceea ce privește contractele de executie lucrări, contractele de asistență tehnică și contractele de supervizare execuție lucrări
• activități interne de implementare a contractelor de asistență tehnică, contractelor de servicii și contractelor de lucrări
• activități interne de implementare privind plata și rambursarea sau asigurarea fondurilor pentru contractele aflate în implementare
Regulamentul de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza FIDIC galben
Regulamentul stabilește aspecte precum:
• termene interne în ceea ce privește contractele de execuție lucrări, contractele de asistență tehnică, contractele de supervizare execuție lucrări
• activități interne de implementare a contractelor de asistență tehnică, contractelor de servicii și contractelor de lucrări.
Citește mai multe articole juridice pe http://pro-legal.ro/
Comentarii prin facebook