Reducerea de activitate la Societatea Drumuri Municipale SA taie cu 25% salariile tuturor angajaților, indiferent că fac asfaltări sau încasează contravaloarea abonamentelor de parcare. Consiliul de administrație al societății ar putut lua însă, cel puțin teoretic, și o altă măsură, care i-ar fi bucurat nespus pe șoferii timișoreni.
În ședința CA al SC Drumuri Municipale SA, desfășurată pe 10 decembrie 2013, s-a decis ca, în intervalul 15 ianuarie – 15 martie 2014, tuturor salariaților să li se reducă programul de lucru la 75% din ore și, evident, scăderea salariului până la același procent. Măsura este un indicator că noul SDM, născut în urma fuziunii dintre vechiul SDM și ADP, nu stă deloc pe roze din punct de vedere financiar și că lucrurile nu sunt pe calea cea bună, așa cum ar fi vrut primarul Nicolae Robu. „Sperăm că în noua configuraţie, care va avea o nouă structură de conducere, lucrurile vor merge mai bine”, susținea acesta. Anul trecut, Timpark a încasat de la timișoreni aproximativ 5,6 milioane de lei. Suma este în scădere față de 2012, când pentru plata parcărilor, șoferii au plătit peste 6,4 milioane de lei. Unul dintre motivele pentru care Robu a decis schimbarea sistemului de parcare a fost tocmai proasta gestionare a TelPark de către vechea administrație.
Reducerea de program de lucru și de salariu decisă în decembrie a fost adusă la cunoștința angajaților chiar pe 15 ianuarie, ziua în care trebuia să intre în vigoare. Culmea este că varianta alternativă celei de reducere a salariilor la 75% ar fi fost întreruperea totală a activității SDM și trimiterea în șomaj a oamenilor! „Menționăm că această măsură (…) a fost preferată față de alternativa întreruperii activității pe perioada 15.01.2014-15.03.2014 cu trimiterea salariaților în șomaj”, se precizează în adresa oficială trimisă sindicatelor la care sunt afiliați angajații firmei. O consecință logică ar fi fost… suspendarea Timpark până pe 15 martie!
Comentarii prin facebook