Circulaţia pe Transalpina rămâne închisă pe sectorul cuprins între Rânca şi Obârşia Lotrului, din cauza lucrărilor de modernizare. Lucrările de reabilitare a şoselei nu sunt finalizate, fiind abandonate pe o porţiune, după ce constructorul Romstrade a intrat în insolvenţă, iar CNADNR nu reuşeşte să rezilieze contractul.
Conform CNADNR, lucrările sunt semnalizate în următoarele zone: km. 34+500 – Rânca; 59+800 – intersecţie cu DN 7A km. 82+385 Obârşia Lotrului; km. 61+160 – intersecţie cu DN 7A km. 81+025 Obârşia Lotrului. De asemenea, de la Obârşia Lotrului şi până la Sebeş, unde se lucrează, se circulă tot în regim de şantier. Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, dar au fost oprite în 2013, după ce firma care le executa, Romstrade, a intrat în insolvenţă. Contractul avea o valoare de peste 350 de milioane de euro. Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a declarat, la finele lunii iunie, că instituția pe care o conduce nu reuşeşte să rezilieze contractul cu Romstrade. „Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă (…) în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea (…) În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere”, afirma Neaga.
Toți cei care se aventurează dincolo de staţiunea Rânca fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-şi nicio responsabilitate. Lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporţie de 75-80%, dar şoseaua nu are parapete de protecţie, indicatoare rutiere și nici marcaje. Conform ministrului Transporturilor, Ioan Rus, Transalpina este deschisă, dar cu „statut de drum în lucru, cu restricţiile de rigoare, atenţionat fiecare să umble cu grijă acolo, că nu-s finalizate chiar toate chestiunile”.
Comentarii prin facebook