Bisericile din Timișoara vor primi în continuare bani de la bugetul local, doar că regulile după care vor fi alocate aceste sume au fost trecute pe hârtie. Pentru prima dată a fost elaborat un regulament care stabilește, negru pe alb, în ce condiții se pot finanța lucrări la lăcașurile de cult.
După ce au alocat, anul trecut, în jur de 500.000 de euro pentru diverse lucrări la lăcașurile de cult, consilierii locali și-au dat seama, în decembrie, că banii ar trebui dați după criterii mult mai stricte. Ei au votat, în plenul de vineri, Regulamentul privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al municipiului Timişoara pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România.
Regulamentul a fost considerat necesar deoarece numărul cererilor de finanţare crește în fiecare an. În 2014 a fost alocată o sumă de 500.000 de euro pentru diverse lucrări la mai multe biserici din oraș. În decembrie, când a fost votată ultima sumă, consilierii au ajuns la concluzia că e nevoie de reguli mult mai clare și un control mult mai strict asupra banilor. În aceste condiții, bisericile vor putea primi bani pentru „lucrări şi servicii de reabilitare, amenajare, dotare, întreţinere, procurarea de materiale, prestări de servicii cu caracter funcţional, procurarea şi întreţinerea obiectelor de inventar (…) reparaţii curente şi capitale, conservarea şi întreţinerea bunurilor de patrimoniu, amenajarea de muzee cultural-religioase sau întreţinerea lor”.
Bugetul local va putea finanța, de asemenea, construirea de aşezăminte de asistenţă socială şi medicală, amenajarea șo repararea lor, construirea şi repararea sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult şi ale unităţilor de învăţământ aflate în administrarea cultelor. Totul se va face baza unui formular-tip și, ulterior, va fi întocmit un protocol de finanţare. Sunt obligatorii diverse documente justificative, precum deviz de lucrări, copie după autorizaţia de construire pentru reparaţii capitale şi construcţii, declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului că va folosi fondurile exclusiv pentru realizarea lucrărilor pentru care a cerut finanţare, dar și fotografii care să demonstreze stadiul obiectivului pentru care se solicită sprijin financiar. „Modul de utilizare a sprijinului financiar (…) se supune controlului compartimentului de specialitate din Primăria Municipiului Timişoara, Biroul de Audit Public Intern (….) Curtea de Conturi exercită controlul financiar asupra utilizării fondurilor publice de către unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România”, mai precizează regulamentul.
Comentarii prin facebook