Bicicletele cumpărate de primărie pentru stațiile intermodale au fost scoase, din nou, din depozit. Este a treia oară în ultimele două luni, dar ele nu pot fi încă folosite. A început recepția întregului sistem, deși nu există un regulament de funcționare și nici nu se știe dacă vor fi folosite gratuit.
Conform proiectului „Modernizarea staţiilor de transport public intermodal la nivelul polului de creştere Timişoara”, timişorenii vor putea lua o bicicletă dintr-o staţie situată într-o zonă a oraşului şi o vor putea lăsa într-o altă staţie, dintr-o altă zonă, sau vor putea parcurge o anumită distanţă cu mijloacele de transport în comun, iar la coborâre în unele staţii vor găsi biciclete pentru a-şi continua drumul. La jumătatea lunii martie, primele 30 biciclete au fost montate în stațiile de la Catedrala Mitropolitană, Poșta Mare și mall. După două săptămâni, ele au fost retrase, după ce au fost vandalizate. La finele lunii aprilie, au fost scoase din nou, pentru… realizarea unui film de prezentare a proiectului.
Acum, bicicletele au reapărut în stațiile RATT, pentru că a început recepția întregului sistem. „Până miercuri, 20 mai, se face recepția lucrării, iar intregul sistem, cu tot cu biciclete, va fi predat RATT. În 29 mai este data de finalizare a proiectului”, spune Alina Pintilie, purtătorul de cuvânt al PMT. Asta nu înseamnă însă că bicicletele vor putea fi folosite imediat. Încă nu există un regulament, oameni care să întrețină vehiculele și nici utilaje care să le poată transporta dintr-o stație într-alta. „RATT va pune la punct acest regulament și estimăm că sistemul va fi funcțional cam într-o lună, de la data de 29 mai„, a mai spus Pintilie.
În ultimul plen, consilierii locali au votat un proiect care prevede modificarea organigramei RATT. Regia de transport vrea să angajeze 30 de persoane, special pentru administrarea sistemului de biciclete: muncitori pentru reparații și întreținere, personal care să monitorizeze în timp real modul de utilizare a bicicletelor și să asigure asistența tip Call Center, dar și vânzători pentru asigurarea permanenței activității de vânzare la cele nouă chioșcuri ale regiei. Proiectul „Modernizarea staţiilor de transport public intermodal la nivelul polului de creştere Timişoara” a costat 7,5 milioane de lei.
Comentarii prin facebook