Tramvaiele reabilitate vor circula din nou, dar numai după ce angajații RATT vor face unele ajustări „de paralelism” la linii! Primarul Nicolae Robu spune că acestea sunt obligatorii pentru a păstra garanția garniturilor reabilitate. Până acum nu s-a vorbit oficial despre vreo problemă, fie ea și minoră, legată de linii.
Cele două tramvaie reabilitate n-au circulat prin Timișoara decât vreo două săptămâni. Ele au fost retrase în depou odată cu suspendarea temporară, în luna august, a liniei 6 și toată lumea s-a întrebat de ce RATT nu le scoate pe alte trasee. Reprezentanții regiei de transport s-au limitat doar să anunțe că tramvaiele denumite „Armonia” vor reveni în trafic de la 1 septembrie, pe aceeași linie 6. În aceste condiții, pe forumuri au apărut deja o mulțime de zvonuri, care vorbesc despre problemele pe care le au tramvaiele. Primarul Nicolae Robu le dezminte categoric, dar admite că ar fi o problemă cu… paralelismul liniilor de tramvai!
„Nu e nicio problemă cu tramvaiele modernizate, o să le dăm drumul în curând, pentru că se fac intervenții. RATT face astfel de intervenții, nu sunt lucruri grave, dar ne luăm măsuri de precauție. Trebuie făcute ajustări… vă spun ce-mi spun specialiștii de la RATT, în frunte cu domnul director. Pe celelalte linii mai trebuie făcute, în anumite zone, ajustări de paralelism, consolidări ale liniilor, pentru că, altfel, șinele produc suprasolicitări. Tramvaiele sunt în garanție. Nu sunt mai grele ca tramvaiele vechi, dar la cele vechi nu avem garanție, nu avem restricții de genul acesta. Când ai un lucru, ca să-ți păstrezi garanția, trebuie să-l folosești în condiții standard. Or, pe liniile vechi nu sunt condiții standard. Inginerește, dacă pe o linie nu există paralelism perfect, în acea zonă roțile sunt supuse la suprasolicitări. Ele nu pățesc nimic în mod normal, dar, dacă s-ar strica, firma ar putea să spună că am folosit tramvaiele în condiții necorespunzătoare. Despre asta este vorba. Aceste ajustări se fac în punctele respective, nu avem probleme majore cu liniile. Cred că, în câteva săptămâni, și alte linii vor fi apte de circulație”, explică primarul.
Robu este revoltat de afirmațiile făcute pe forumuri și rețele de socializare, prin care unii timișoreni susțin că tramvaiele reabilitate nu ar fi chiar așa grozave. „Să fim serioși. Să vină cineva care a mers cu ele și să spună că scârțâie. Vă garantez că toți cei care comentează pe forumuri nu au fost cu tramvaiele noi. Cum să scârțâie? Merg excepțional! N-am cuvinte, ți-e lehamite că există astfel de indivizi”, susține edilul. Alte cinci tramvaie sunt ca și plecate la reabilitare, iar alte șapte sunt pregătite să ia același drum. Reabilitarea celor două garnituri s-a făcut în uzinele de la Arad și Pașcani și a durat aproape un an, la un preț de 480.000 de euro pe bucată, fără TVA. Robu spune însă că de acum încolo lucrările vor dura mult mai puțin, pentru că primele două tramvaie au fost un fel de prototipuri. Conform reprezentanților PMT, garanția pentru caroserie este de 14 ani, cea pentru boghiuri – de 8 ani, iar cea pentru instalații și restul componentelor – de 10 ani.
Comentarii prin facebook