Peste 1,2 milioane de lei în 99 de proiecte culturale – atât oferă, în 2016, Primăria Timișoara asociațiilor și ONG-urilor cu activitate în acest domeniu. Cei mai mulți bani vor fi alocați Festivalului Plai, fiind refuzate la finanțare, printre altele, Marșul Învierii și Salonul Inventatorilor. Unele alocări au fost suplimentate după plenul de marți.
Exact 114 proiecte au fost depuse, în acest an, la Primăria Timișoara, de fundații, asociații și ONG-uri cu activitate din domeniul cultural, pentru finanțare. 15 dintre acestea nu au îndeplinit criteriile impuse, astfel că au fost lăsate pe dinafară. Se remarcă, de departe, Asociația Uniunea Artiștilor Plastici Filiala Timișoara, care a solicitat aproape 114.000 lei, pentru patru proiecte, însă a uitat să atașeze la dosarele depuse la primărie dovada că-și poate asigura partea de cofinanțare, dar și actul care demonstrează că nu are datorii la bugetul de stat și local. Nu au acumulat 65 de puncte, minimul pentru acceptarea la finanțare, proiecte precum cel depus de Asociația Societatea Inventatorilor din Banat, care voia bani pentru Salonul Internațional de Invenții și Inovații „Traian Vuia”, dar nici cele depuse de Asociația Evanghelistică și de Caritate „Isus Speranța României”, care voia 32.000 lei pentru Marșul Învierii și „O zi pentru caritate˝. Nici Arhiepiscopia Timișoarei, care solicita 24.000 lei pentru „Creație și înnoire prin tradiție” și tabăra de creație „Icoana mea” nu a îndeplinit baremul.
Cei mai mulți bani îi va primi Centrul Cultural Plai, care a solicitat 600.000 lei pentru Festivalul Plai și LiveInTM. Comisia primăriei a decis însă următoarele sume: Festivalul Plai – 112.500 lei, respectiv LiveInTM – 21.500 lei. Casa Plai (Ambasada) va primi 12.500 lei și pentru Creative Community Development, pentru care a cerut 60.000 lei. Societatea Culturală Româno- Germană/Centrul Cultural German va primi 92.300 lei pentru Festivalul Internațional de Arte Performative, aflat la ediția a doua. Urmează Asociația ALLMA-ALL is Music Association, care are alocată suma de 70.200 lei, bani împărțiți egal între Sabotage Festival și Launmomentdat in parc Festival. Primăria va finanța în acest an și manifestări precum Caravana Metropolis – Cinema în aer liber (Asociația Culturală Metropolis) – 14.700 lei, Festivalul Antagon (Asociația Culturală Antagon) – 14.700 lei, Poartă Artă (Asociația Culturală Kratima) – 20.900 lei, Asfalt Muzical (Fundația Alternativa) – 17.900 lei, Festivalul Internațional de Literatură de la Timișoara „La Vest de Est – La Est de Vest” (Fundația Politehnica Timișoara) – 34.200 lei, Festivalul SoNoRo 2016 „La muse et le poet” (Asociația Sonoro) – 10.200 lei, Gala Premiilor UVT (Fundația Universitatea de Vest) – 10.700 lei, conferința „Diaspora în cercetarea știintifică și învățământul superior din România” (Fundația Universitatea de Vest) – 45.200 lei, Festivalul Internațional de Film Timishort (Asociația Română a Filmului Independent) – 42.800 lei sau Privește orașul- bienala timișoreană de arhitectură (Ordinul Arhitecților din România, Filiala Teritorială Timiș) – 48.600 lei.
Street Delivery Timișoara, organizat de Fundația Cărturești, va primi 10.000 lei, iar Baroque Urban, o manifestare pusă la cale de Fundația Herczeg, are alocată suma de 10.700 lei. Festivalul Ceau Cinema! – Festival de Buzunar va primi 8.900 lei, o treime din banii pe care Primăria Timișoara îi va acorda pentru… Oktoberfest, un festival al berii organizat de Asociația Culturală Viva La Musica, pentru care s-au găsit 27.700 lei. Suma totală destinată acestor acțiuni culturale este de 1,2 milioane de lei, însă ea a fost suplimentată deja, după plenul de marți. Primarul Nicolae Robu a cerut mai mulți bani pentru Festivalul Plai, care va primi, până la urmă, 200.000 lei, dar și pentru Festivalul Internațional de Literatură „La Vest de Est – La Est de Vest”, care a „sărit” de la 34.200 lei la 160.000 lei. De asemenea, la solicitarea Ramonei Olteanu (PSD), Asociația Sportim va primi, pentru Romanian International Dance Cup, World Championship 2016, 66.500 lei, de la 36.500, prevăzuți inițial. Conform viceprimarului Dan Diaconu, până la viitorul plen vor fi ajustate și alte alocări, cum ar fi cea pentru Festivalul Ceau Cinema!, dar nu numai. Pentru a putea satisface toate solicitările, la valorile trecute în acte de organizatori, ar fi fost nevoie de peste 6,2 milioane. Întreaga listă poate fi consultată aici. În același plen, consilierii locali au aprobat și proiectele depuse de ONG-urile și asociațiile de tineret. În total, sunt 37, pentru care va fi alocată suma de 752.500 lei. Cei mai mulți bani, 100.000 lei, vor merge către „Timișoara, Capitală a Tineretului”, depus de Fundația Județeană pentru Tineret Timiș. toate proiectele pot fi găsite aici.
Comentarii prin facebook