Românii se înghesuia să-și facă noi cărți de identitate – este concluzia reprezentanților Ministerului Afacerilor Interne, care au anunțat, duminică, măsuri suplimentare pentru buna desfășurare a alegerilor locale. Astfel, cei care nu se pot deplasa pot solicita ca datele și fotografiile pentru un nou act de identitate să le fie colectate la domiciliu.
Datele oficiale arată că serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor din țară au emis, în primele trei luni ale acestui an, 565.654 documente de identitate. Sunt cu 2.899 mai multe decât în perioada similară a anului trecut. Mai mult, precizează reprezentanții MAI, în prima jumătate a lunii aprilie au fost emise, la nivel național, 99.178 de cărți de identitate, cu 7.212 mai multe față de prima jumătate a lunii aprilie a anului 2015. „Eliberarea cărților de identitate și reînnoirea celor expirate este un demers important, inclusiv în vederea exercitării dreptului la vot, sens în care structura specializată a MAI a luat măsuri de a facilita cetățenilor eliberarea actelor de identitate”, se precizează într-un comunicat. Astfel, cei care, din motive medicale, sunt în imposibilitatea de a se deplasa pot solicita lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor să vină la domiciliul lor pentru derularea procedurii necesare obținerii cărții de identitate. Sunt disponibile astfel stații mobile care permit echipelor colectarea datelor personale ale solicitantului și fotografierea acestuia la domiciliu. Pentru a beneficia de această facilitate, persoana care este în imposibilitatea de a se deplasa sau aparținătorii acesteia trebuie să trimită o cerere motivată către structurile de Evidența Populației.
Comentarii prin facebook