În caz de calamitate, populația Timișoarei ar trebui să fie avertizată prin sirene. Asta, teoretic, pentru că, în realitate, aceste dispozitive sunt prea puține și nimeni nu știe dacă pornirea lor chiar ar reuși să alerteze oamenii. Primăria încearcă acum să facă ordine în acest domeniu.
Municipalitatea a lansat procedura pentru „achiziție serviciu studiu de audibilitate sirene”, la o valoarea estimată de 58.333 lei, fără TVA. Studiul, spun reprezentanții PMT, este obligatoriu în vederea „dezvoltării și completării sistemului de înștiințare – alarmare al populației în situații de protecție civilă la nivelul municipiului Timișoara”. Alarmarea populației este activitatea de transmitere a semnalelor acustice și / sau mesajelor vocale despre iminența producerii unor dezastre sau a unui atac aerian și se realizează de către autoritățile administrației publice locale sau centrale prin mijloace specifice. La Timișoara însă, în acest moment, sunt doar 12 alarme electronice arondate la o centrală de alarmare. „Aceste instalații nu acoperă întreg teritoriul administrativ și nu prezintă garanția de a asigura funcțional înștiintarea – avertizarea și alarmarea populației municipiului Timișoara pentru situații de protecție civilă”, spune cei de la primărie.
Studiul pe care dorește să-l plătească municipalitatea va trebui să identifice zonele care nu dispun de sisteme proprii de alarmare, dar și stabilirea caracteristicilor tehnice ale instalației de alarmare corespunzătoare deficitului existent. „În urma studiului se vor stabili locațiile (coordonatele geografice) pentru noile instalații care vor fi necesare, în ideea acoperirii întregului areal; unde va fi cazul, relocarea instalațiilor existente la regim de înălțime optim; propuneri pentru achiziționarea noilor instalații de alarmare; găsirea numărului optim de instalații-dispozitive necesare a fi instalate, astfel încât nivelul acustic să fie mai mare cu 9 decibeli decât nivelul zgomotului de fond, dar nu mai mic de 60 de decibeli”, scrie în caietul de sarcini. Pe baza studiului va fi redimensionat sistemul de alarmare astfel încât acesta să funcționeze minimum 10 ani de acum încolo și vor fi stabilite clădirile pe care vor fi amplasate sirenele: sedii de instituții, școli, spitale, hoteluri. (sursa foto: www.observatorulph.ro)
Comentarii prin facebook