Nemulțumit de specialiștii care se ocupă de sistemul de management al traficului, primarul Nicolae Robu anunță schimbări de la primăvară. Edilul vorbește din nou despre „optimizarea multicriterială” și crede că șoferii ar prefera să stea puțin mai mult în trafic, dar să aibă undă verde.
Timișoara are un sistem ultraperformant de management al traficului, dar, spune primarul Nicolae Robu, cei care îl gestionează nu-l folosesc la adevărata capacitate. „Mai este nevoie de intervenții pentru parametrizarea lui. Dacă este să dau o explicație oarecum științifică la ceea ce se întâmplă, aceasta ar fi următoarea: specialiștii care s-au ocupat de stabilirea parametrilor de funcționare pentru sistem au mers pe principiul asigurării unui optim monocriterial. Ei au avut în vedere doar ca, în condițiile actuale din oraș, cu șantiere, cu tot ce avem, timpii necesari pentru deplasare de la un punct la altul să fie minim. Or, nu numai timpul contează. Pentru un conducător auto contează și confortul. E preferabil să aibă nevoie de un timp ușor mai mare, nu mult mai mare, dar să aibă undă verde. Nu tot să oprească la fiecare sută de metri la semafor, să scoată și să bage mașina în viteză, să accelereze, să frâneze. Se produc și solicitări ale mașinii cu astfel de operații, se produc noxe în plus la accelerare, se produce zgomot… De aceea trebuie o abordare de optim multicriterial”, a declarat Robu.
În prezent, în Timișoara ar fi în vigoare undă verde pe str. Michelangelo și Cluj, de la Punctele Cardinale spre Spitalul Județean, pe Bd. Liviu Rebreanu, pe strada Take Ionescu, spre ieșirea din oraș, pe Calea Lipovei și Calea Aradului. Lucrurile se vor schimba de la primăvară, anunță edilul. „Vom vedea că vom avea în mult mai multe locuri undă verde. Să fiu corect înțeles: nu avem acum nu pentru că sistemul nu poate. Sistemul poate să asigure tot ce ne dorim, numai că specialiștii refuză să facă undă verde, mergând pe ideea că numai timpul este important. Optimul de timp nu este dat de unda verde, dar optimul multicriterial sub toate aspectele pe care le-am menționat este asigurat de unda verde”, a conchis Nicolae Robu.
Cei de la Swarco, firma care a implementat proiectul de management al traficului, explicau că, dacă sunt puse pe modul „full adaptive”, automatele de trafic eliberează intersecțiile, iar apoi asigură coridoare de undă verde, dacă acest lucru este posibil. „În modul de lucru «full adaptive», sistemul încearcă să elibereze cozile din fiecare intersecție și, în subsidiar, să asigure unda verde”, explica Adrian Vulpescu, manager tehnic al Swarco Traffic România. Proiectul de management al traficului prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. El a fost realizat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA., la un preț de 19,9 milioane de lei, fără TVA.
Comentarii prin facebook