Robu, despre semafoare si trafic: Specialistii refuza sa faca unda verde. De la primavara se schimba totul

Nemulțumit de specialiștii care se ocupă de sistemul de management al traficului, primarul Nicolae Robu anunță schimbări de la primăvară. Edilul vorbește din nou despre „optimizarea multicriterială” și crede că șoferii ar prefera să stea puțin mai mult în trafic, dar să aibă undă verde.

Timișoara are un sistem ultraperformant de management al traficului, dar, spune primarul Nicolae Robu, cei care îl gestionează nu-l folosesc la adevărata capacitate. „Mai este nevoie de intervenții pentru parametrizarea lui. Dacă este să dau o explicație oarecum științifică la ceea ce se întâmplă, aceasta ar fi următoarea: specialiștii care s-au ocupat de stabilirea parametrilor de funcționare pentru sistem au mers pe principiul asigurării unui optim monocriterial. Ei au avut în vedere doar ca, în condițiile actuale din oraș, cu șantiere, cu tot ce avem, timpii necesari pentru deplasare de la un punct la altul să fie minim. Or, nu numai timpul contează. Pentru un conducător auto contează și confortul. E preferabil să aibă nevoie de un timp ușor mai mare, nu mult mai mare, dar să aibă undă verde. Nu tot să oprească la fiecare sută de metri la semafor, să scoată și să bage mașina în viteză, să accelereze, să frâneze. Se produc și solicitări ale mașinii cu astfel de operații, se produc noxe în plus la accelerare, se produce zgomot… De aceea trebuie o abordare de optim multicriterial”, a declarat Robu.

În prezent, în Timișoara ar fi în vigoare undă verde pe str. Michelangelo și Cluj, de la Punctele Cardinale spre Spitalul Județean, pe Bd. Liviu Rebreanu, pe strada Take Ionescu, spre ieșirea din oraș, pe Calea Lipovei și Calea Aradului. Lucrurile se vor schimba de la primăvară, anunță edilul. „Vom vedea că vom avea în mult mai multe locuri undă verde. Să fiu corect înțeles: nu avem acum nu pentru că sistemul nu poate. Sistemul poate să asigure tot ce ne dorim, numai că specialiștii refuză să facă undă verde, mergând pe ideea că numai timpul este important. Optimul de timp nu este dat de unda verde, dar optimul multicriterial sub toate aspectele pe care le-am menționat este asigurat de unda verde”, a conchis Nicolae Robu.

Cei de la Swarco, firma care a implementat proiectul de management al traficului, explicau că, dacă sunt puse pe modul „full adaptive”, automatele de trafic eliberează intersecțiile, iar apoi asigură coridoare de undă verde, dacă acest lucru este posibil. „În modul de lucru «full adaptive», sistemul încearcă să elibereze cozile din fiecare intersecție și, în subsidiar, să asigure unda verde”, explica Adrian Vulpescu, manager tehnic al Swarco Traffic România. Proiectul de management al traficului prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. El a fost realizat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA., la un preț de 19,9 milioane de lei, fără TVA.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

10 comentarii pentru acest articol

circ pe nervii goimilor a spus: (octombrie 7th, 2017 at 10:49 )

Ai blocat orasul cu lampile tale de 2 lei Robule.Inteligente ar fi daca n-am sta ca prostii pe rosu,in conditiile in care de pe strazi secundare nu vine nici macar musca,dar am impresia ca spaga vine si de la benzinari,timpii de stationare in trafic s-au inmultit,consumul a crescut la toata prostimea cu cel putin 1L/100km parcursi in oras.

Ron a spus: (octombrie 7th, 2017 at 11:44 )

Robu, ca de obicei, încearcă să prostească pe toată lumea cu tot felul de explicații împănate cu prețiozități stufoase (și grețoase) de limbaj, cum ar fi „optimizarea multicriterială” dar nereușind, de fapt, să spună nimic. Aruncă din nou promisiuni, că știe că nu costă nimic să facă așa ceva. Nu mai așteptați „minuni” de la gunoiul ăsta. Fapt este că circulația în Timișoara a devenit un infern și un haos, iar invazia de semafoare din oraș nu a dus la nimic bun. Înainte de „semaforiadă”, circulația se derula greoi, dar nu exista acest dezastru. În afară de asta, se văd și puzderia de semafoare perfect inutile, care clipesc pe galben la nesfârșit, cum ar fi cele din jurul sensurilor giratorii. N-am mai văzut nicăieri în Europa chestia asta, semafoare la sensurile giratorii. Se vede treaba că firma Swarco trebuia să-și umple conturile.

tinu a spus: (octombrie 7th, 2017 at 12:25 )

A,de fapt,ne pregateste pt un NOU dezastru.Are doar vrajeala ieftina,sau a intrat intr-un vartej din care nu poate sa iasa.Cred ca altcineva coordoneaza totul,el este doar o marioneta.Noi?Victime.

caraneanul a spus: (octombrie 7th, 2017 at 13:16 )

geniul banatului, prof.dr.ing. in electronica nicolae robu nu stie cum sta treaba. si daca el nu stie, noi prostii trebuie sa-i inghitim toate minciunile. deh, el eprof.dr.ing. etc

Sorin Aradean a spus: (octombrie 7th, 2017 at 13:43 )

Vad lume intr-atit de surescitata, incit nu mai asculta argumente valide. Dl primar Robu a caracterizat simplu si corect situatia cu Swarco Romania: pur si simplu nu vor sa accepte ca unda verde este superioara ca perceptie in rindul publicului, in raport cu sistemul adaptiv, care intr-adevar trebuie preferat in descongestionarea intersectiilor la trafic major.
Adica eu intru in oras noaptea la 3 de la un botez, merg pe Barnutiu si Take Ionescu, si stau la rosu ls absolut fiecare semafor pina la Puncte Cardinale ? Ptr ca Swarco forteaza sistemul adaptiv chiar si cind n-ar avea ce cauta, in plin miez de noapte ?
Nu vreau sa fiu foarte acid la adresa Swarco Romania, ptr ca il stiu personal si pe dl Vulpescu, amintit in articol, dar incapatinarea cu care Swarco forteaza sistemul adaptiv e dezolanta.
Cu ce ma incinta faptul ca sistemul adaptiv conduce plutonul de masini mai rapid din A in B, daca a trebuit sa frinez la fiecare stop, sa scot din viteza la fiecare stop, sa bag in viteza la fiecare stop si sa opresc din nou la urmatorul stop ? Cu ce ? Prefer sa stau poate ceva mai mult la un stop, dupa care sa inaintez 6-7 stopuri deodata.
Eu salut trecerea anul viitor a operarii Dispeceratului de Trafic in subordinea Beneficiarului, asa cum e si normal sa fie.

Cristi a spus: (octombrie 7th, 2017 at 14:15 )

Nu stiu ce zic aia ca , prima oara golesc intersectia , eu mergand pe verde pe Rebreanu ma opresc la celalalt semafor pentru ca ei inca nu au plecat din loc …. sensul dinspre Sagului spre Judetean , ca invers , e dezastru :))

nasoleu a spus: (octombrie 7th, 2017 at 15:13 )

Sorin Aradean, mai poti pupa mult curul prea iubitului tau conducator? Ca esti peste tot si ii iei la impins vagoane pe aia de ti-l critica pe Robu. Altfel, sper că ți-a explicat idolul tău că momentan unda verde pe Barnutiu e pe sensul care merge spre aeroport. Si ca atata vreme cat e asa, cand vei veni de la botez, din Badea Cartan spre Punctele Cardinale, tot o sa bagi / scoti din viteza masina. Acuma, ca vad ca esti asa inteligent si priceput, si tot ce face sefu’ tau de partid e bun, poate ne explici noua, prostilor, logica semafoarelor din intersectia de la Piata Iosefin, de pe Vacarescu, unde e un sens giratoriu ceva mai mare decat o pizza family. Glumeam, nu te chinui. Suntem niste oameni cu mintile in intuneric, luminatilor!

Sorin Aradean a spus: (octombrie 7th, 2017 at 18:16 )

@ nasoleu, stii prea putine despre mine, daca mesajul meu iti lasa impresia ca sint genul care pupa fesierii cuiva. Eu zic sa te mai interesezi la PNL in ce relatie sint cu primarul Robu.
Ce fac eu este sa indemn la obiectivitate, ptr ca de subiectivisme e plina lumea.
N-am sarit niciodata in apararea cuiva daca n-am crezut temeinic ca persoana X are dreptate pe subiectul dat. Iar in cazul de fata primarul explica in termeni corecti de ce sistemul de semaforizare merge impiedicat in unele zone.
Ai vazut pe cineva sa se plinga de fluenta de trafic de la BNR si pina la Spit Judetean ? Eu nu, ptr ca unda verde merge impecabil. Orele de virf sint caz aparte (si la Los Angeles se merge pe 12 benzi, bara la bara). Exista in schimb in alte zone din oras disfunctionalitati de design, pe care timpul le va rezolva intr-un fel sau altul. Esential este ca design-ul n-a fost facut de Beneficiar, si nu Beneficiarul a comandat semafoare intr-un giratoriu ceva mai mare decit o pizza family.

Padurariu adrian a spus: (octombrie 7th, 2017 at 18:34 )

Prea multe cuvinte de prisos…prea multe semafoare…ce mare reglaj ar trebui la niste semafoare care spre exemplu pe bv.liviu rebreanu nu prea prinzi verde dupa verde.cum ar lucra semafoarele in parametri normali ??in belgia doar intersectiile mari sunt semaforizate…restul intersectiilor mai mici sunt doar cu prioritate de dreapta.dar vreau sa precizez acolo nu vezi accidente ca aici…mai un lucru …vis a vis de prioritatea de dreapta ar trebui sa incetinesti la fiecare intersectie(zic ca e un lucru normal)

Gigi a spus: (octombrie 7th, 2017 at 23:15 )

Mai sunt si platiti pt.bataia de joc la care suntem supusi zi de zi.Niste incompetenti cei din centrul de supraveghere.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale

Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru un nou corp de clădire pentru unitatea medicală.  Acesta va include un centru de neuro-radiologie intervențională, unul de chirurgie endovasculară periferică, un centru de cardiologie intervențională, o unitate specializată pentru pacienții cu accident vascular cerebral, un centru de traumă, o...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale
MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

Nu ruşii, ci PNL din bani publici a finanţat campania electorală a lui “Mesia”. Implicată, firma care l-a consultat pe Nicolae Robu la alegerile locale

Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu! Jurnaliştii de la Snoop au scris că ANAF a încheiat în aceste zile un control care a concluzionat că acțiunea de campanie “Echilibru și Verticalitate”, de pe pe TikTok, a fost plătită din bani publici via Partidul Național Liberal. CSAT...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nu ruşii, ci PNL din bani publici a finanţat campania electorală a lui “Mesia”. Implicată, firma care l-a consultat pe Nicolae Robu la alegerile locale
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Încă un meci de pus în ramă! Lugojul bate Brașovul în decisiv

O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a disputat un nou derby. CSM Lugoj contra Corona Brașov, două echipe care se cunosc atât de bine au oferit un spectacol adevărat în etapa a 15-a a ligii de elită din voleiul feminin românesc. Au fost aproape două ore și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Încă un meci de pus în ramă! Lugojul bate Brașovul în decisiv
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute

Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă mai multe nereguli. Un bărbat în vârstă de 53 de ani a condus un autoturism pe DJ 591 dinspre Sânmihaiu Român spre Utvin, iar la un moment dat aflându-se în efectuarea unei depășiri ar fi intrat în coliziune cu un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute
Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

Prețurile la serviciile de apă și canal rămân neschimbate anul viitor la Timișoara

Tarifele practicate la Timișoara pentru prestarea serviciilor de apă și canal sunt sub media europeană și scumpiri semnificative nu sunt previzionate în următorii ani. De la 1 ianuarie vor intra în vigoare prețuri noi la serviciile Aquatim, dar și așa prețurile nu vor afecta semnificativ bugetul famiiilor. La nivel european, cheltuielile realizate pentru apă și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prețurile la serviciile de apă și canal rămân neschimbate anul viitor la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de gală contra campioanei UBR Cluj, care va rămâne ceva timp în memoria suporterilor. Şi asta pentru că trupa viola a fost foarte aproape de o victorie imensă şi o mare surpriză. După cum a început partida, se părea că gruparea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Campioana din Cluj a tremurat până în ultima secundă pentru victorie, în faţa unei Timişoare renăscută în ultimul sfert
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru un nou corp de clădire pentru unitatea medicală.  Acesta va include un centru de neuro-radiologie intervențională, unul de chirurgie endovasculară periferică, un centru de cardiologie intervențională, o unitate specializată pentru pacienții cu accident vascular cerebral, un centru de traumă, o...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu! Jurnaliştii de la Snoop au scris că ANAF a încheiat în aceste zile un control care a concluzionat că acțiunea de campanie “Echilibru și Verticalitate”, de pe pe TikTok, a fost plătită din bani publici via Partidul Național Liberal. CSAT...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nu ruşii, ci PNL din bani publici a finanţat campania electorală a lui “Mesia”. Implicată, firma care l-a consultat pe Nicolae Robu la alegerile locale
La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul taxelor locale căzut la vot, deja ar fi început consultări pentru a stabili un acord politic pentru susținerea la o nouă votare, într-o variantă … adaptată, a proiectului. Alfred Simonis, liderul PSD Timiș, spune că a purtat deja discuții cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis anunță discuții cu Dominic Fritz pe tema impozitelor locale. Solicitarea: reducerea treptată a impozitării, an de an
Primăria Timișoara scanează din aer, folosind inteligența artificială, cimitirele din Timișoara. Deși i s-a transmis că locurile de veci sunt 99 la sută ocupate în oraș, primarul Dominic Fritz nu e ferm convins că e așa, în concluzie a comandat un studiu high-tech pentru a se lămuri problema. Fost viceprimar al Timișoarei, Cosmin Tabără a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara scanează din aer, cu inteligența artificială, cimitirele din Timișoara
Imagini care pot provoca un şoc emoţional! Un TIR în flăcări, chiar dacă la ora imortalizării acestor fotografii, în jur de 17.45, în Timişoara plouă torenţial. TIR-ul se află pe strada Grigore Alexandrescu, aproape de Calea Aradului. Cauza probabilă a incendiului este un scurtcircuit şi din fericire nu există victime, şoferul ieşind repede din TIR....
Citeşte tot articolul Citeste articolul TIR în flăcări pe Calea Aradului! Ce s-a întâmplat/FOTO
Primarul Dominic Fritz a declarat că intenţionează să discute cu toţi liderii politici ai partidelor care sunt reaprezentate în Consiliul Local, pentru a găsi o soluţie la proiectul privind taxele şi impozitele pentru anul 2025. Proiectul va intra din nou pe masa consilierilor locali luni, 23 decembrie, după ce joi a căzut la vot. Proiectul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primarul Fritz vrea să discute cu liderii politici soluţii pentru trecerea proiectului privind noile taxe şi impozite
Top