Reprezentanţii celor cinci universităţi româneşti reunite în Consorţiul Universitaria sunt îngrijoraţi în legătură cu finanţarea învăţământului superior. Aceştia spun că sunt probleme cu sumele care trebuie să acopere atât majorările salariale, cât şi diferite hotărâri judecătorieşti prin care trebuie plătite anumite drepturi.
Rectorii semnatari ai Rezoluţiei Universitaria adoptate la Buziaş au decis să solicite creşterea alocării bugetare pe student, pentru a putea face faţă majorărilor de salarii şi indemnizaţii. O altă problemă se referă la cercetare şi la finanţarea acesteia. „Reprezentanții Consorțiului susțin distribuirea a 1% din finanțarea de bază a universităților pentru cercetarea universitară, pe criterii competitive. Având în vedere contribuția universităților membre ale Consorțiului la producția științifică a României, aceștia solicită implicarea reprezentanților Consorțiului în elaborarea metodologiei de finanțare”, au anunţat la final cei care au redactat documentul. Reprezentanții Universitaria sunt îngrijorați de ce se întâmplă cu finanțarea competitivă a cercetării în România. Aceștia constată unele incidente nefericite în derularea ultimelor competiții, cum ar fi criterii de evaluare interpretabile, renunțarea la evaluatorii internaționali, precum și alte insuficiențe procedurale. Universitățile membre ale Consorțiului solicită publicarea datelor în baza cărora Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Superior propune finanțarea suplimentară și cea de bază, pentru a elimina orice supoziție de manipulare sau falsă raportare.
La întrunirea de la Buziaș au fost prezenţi rectorii de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași, Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, Universitatea București, Universitatea de Vest Timișoara și Academia de Studii Economice București. Conducerile celor cinci universități consideră că orice discuție referitoare la o nouă lege a educației nu poate fi legitimă fără implicarea reprezentanților universităților membre ale Consorțiului, clasate pe primele poziții în ierarhizările internaționale. O altă discuţie abordată a fost cea legată de şcolile doctorale, mai precis o evaluare a acestui domeniu pe baza unei noi legislaţii, la elaborarea căreia Universitaria să fie, desigur, parte.
Comentarii prin facebook