Pornesc vaporasele? Ministerul Transporturilor a gasit solutia pentru deblocarea Canalului Bega

Există speranță pentru vaporașe! Ministerul Transporturilor pare să fi găsit, în sfârșit, soluția pentru ca transportul în comun pe Bega să poată porni. La o săptămână după ce primarul Nicolae Robu a anunțat că se va adresa Comisiei Europene, MT a oferit, spune edilul, o variantă pertinentă de deblocare a situației. Primul pas a fost făcut în plenul CL.

Lucrările de reamenajare a malurilor Begăi au început în septembrie 2013 și au costat 31,5 milioane de lei. Proiectul a cuprins intervenții la rețelele de utilități, extinderea rețelei de iluminat și amenajări complexe pe toată lungimea celor două maluri ale Begăi, dar și nouă stații de vaporetto. „Felia” Primăriei Timișoara în acest proiect a fost cumpărarea, cu două milioane de euro, a 7 vaporașe, care nu circulă nici acum, după un an și jumătate. Pentru asta este nevoie de înființarea Administrației Canalului Bega, care nu se poate face decât prin hotărâre de guvern. Acest lucru încă nu s-a întâmplat. La finele lunii octombrie, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, spunea că situația va fi rezolvată până la finele anului. Între timp, primarul Nicolae Robu a anunțat că va reclama situația la Comisia Europeană. „Facem sesizare la Comisia Europeană, anunțăm că ne-am achitat de toate obligațiile pe care le-am avut, iar guvernul României nu vrea să ne permită îndeplinirea indicatorilor cu privire la nvigarea pe canalul Bega. Sunt convins că de la Comisia Europeana se va face o atenționare la Guvernul României (…) Sunt convins că Guvernul României își va face temele în momentul în care va primi o atenționare din partea Comisiei Europene”, declara edilul, în urmă cu o săptămână.

Cadrul legal sper să se rezolve până la sfârșitul acestui an calendaristic. Acum vine iarna și vaporașele n-or să poată circula pe durata iernii, dar sper ca în primăvară să putem funcționa cu ele și pentru transport în comun, și de agrement. Dacă se face acest lucru și se rezolvă chestiunile birocratice, nu mai există riscul de a da banii înapoi. Eu am anunțat public că mă adresez Comisiei Europene. S-au mai schimbat oamenii și mie mi s-a părut că aceia pe care i-am nominalizat au fost foarte constructivi.
Primarul Nicolae Robu

Între timp, lucrurile par să se fi clarificat cât de cât, cel puțin la nivel declarativ. În plenul de marți, 21 noiembrie, consilierii locali au votat „darea în administrare, către Administrația Bazinală de Ape Banat, a terenurilor de sub albia minoră a Canalului Bega, evidențiate în CF 404872 Timișoara, nr. topo 17296/2, respectiv CF 416892 Timișoara, nr. Topo 9509, în vederea accesării de fonduri necesare finanțării lucrărilor de întreținere și modernizare a albiei minore a Canalului Bega”. S-a votat și un amendament, potrivit căruia ABAB nu va putea percepe Municipiului Timișoara taxa de folosință a Canalului Bega pentru transport în comun și de agrement, sub jurisdicția acestuia, inclusiv prin operatorii contractați de acesta. Dincolo de datele tehnice, primarul Nicolae Robu susține că acesta este primul pas spre deblocarea situației. „În sfârșit am ajuns să comunicăm de-adevăratelea cu structurile guvernamentale, în speță cu Ministerul Transporturilor. O primă cerință care trebuie îndeplinită, pentru a se rezolva, de către guvern, problema cu vaporașele este să fie întregul canal sub aceeași administrare. Prin această hotărâre, am dat din proprietatea și administrarea Municipiului Timișoara o porțiune din albie către statul român, Ministerului Apelor și Pădurilor, prin ABAB. Pasul următor, după ceea ce mi s-a spus de către ministrul Transporturilor, Felix Stroe, și secretarul de stat Ionel Minea, este o modificare de lege care să adauge la un articol prin care se stabilește Ministerului Apelor și Pădurilor prerogativa de a administra căi navigabile. În momentul de față, aceasta este exclusiv la Ministerul Transporturilor. Ea rămâne la MT, dar va funcționa acolo pentru acele căi navigabile care sunt în administrarea MT. Cele care sunt în administrarea Ministerului Apelor și Pădurilor rămân la acest minister și se dă ministerului acesta prerogativa de a face și căi navigabile”, a explicat edilul. Rămâne acum de văzut cât de repede se va mișca guvernul…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Teleormanul, județul care l-a dat pe adevăratul conducător al României, continuă să se afle, alături de Vaslui și Mehedinți, în topul celor mai sărace județe din țară. Teleormanul se află în top și în ceea ce privește șomajul și numărul de persoane abonate la ajutoare sociale.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sărăcia vine din Teleorman
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com