AEM și ELBA nu se mai ocupă de întreținerea iluminatului public din Timișoara. Acest serviciu este acum în aer și ar urma să fie preluat de RATT. Nu se știe însă de când ar putea intra în pâine regia de transport. Primarul Nicolae Robu e convins că aceasta se va descurca mai bine decât firmele private.
Timișoara a rămas fără servicii de întreținere a iluminatului public. Contractele încheiate între primărie și firmele AEM și ELBA au expirat de două săptămâni și nu au fost reînnoite. În acest moment, Primăria Timișoara nu are un contract de întreținere a iluminatului public, dar, potrivit lui Nicolae Robu, de acest serviciu se va ocupa RATT. „Dorim să asigurăm mentenanța corpurilor de iluminat cu ajutorul RATT. Nu există un contract, jumătate din oraș era în sarcina AEM, jumătate de oraș era în sarcina ELBA. Culiță Chiș și Ioan Goia pretind că RATT este în stare să rezolve problema, că și-a format oameni, că mai angajează și că vom avea parte de un iluminat public mult mai funcțional decât a fost până acum. Sigur, în condițiile în care Enel ne dă energie electrică”, a declarat edilul.
Nu se știe de când ar putea prelua RATT acest serviciu. Întrebat dacă are încredere că Ioan Goia va putea gestiona și această problemă, în condițiile în care transportul public, principalul obiect de activitate al regiei, funcționează prost, Robu a spus că garanția vine din altă parte. „Eu vorbesc de RATT, nu de Ioan Goia. Mi-a dat asigurări că RATT poate presta acest serviciu… Îl cred mai mult pe Culiță Chiș, ca să fiu direct”, a mai spus primarul.
În luna iunie, conducerea RATT a cerut PMT să preia serviciul de iluminat public din oraș, așa că oficialii municipalității au decis să plătească un studiu de oportunitate pe această temă. „RATT are activitate și în sectorul electric, dispune și de o mulțime de stâlpi, pe care sunt inclusiv corpuri de iluminat. Are competențe ca nucleu, dar are capacitatea și trebuie să o aibă de a se dezvolta pentru a oferi și servicii de iluminat electric, obișnuit, stradal, respectiv artistic, de sărbători. În timp va trebui să vorbim și despre iluminat stradal, studiul de oportunitate va arăta dacă ceea ce ni se pare nouă acum că este potrivit chiar este potrivit”, declara Robu, la acea vreme. Pentru a-i putea fi atribuit direct acest sistem, RATT ar trebui devină societate comercială și să obțină licență de operare. Mai e nevoie de un aviz de la Consiliul Concurenței, de un caiet de sarcini aprobat de Consiliul Local Timișoara, de aprobarea tarifelor, de elaborarea contractului de delegare de gestiune și aprobarea acestuia de către CL. Cu sau fără contract de întreținere a corpurilor de iluminat, multe străzi din Timișoara sunt în continuare în beznă, seară de seară. Alte artere au parte de iluminat non-stop, pentru că becurile sunt aprinse și ziua, și noaptea.
Comentarii prin facebook