Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a cerut constructorului lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva să decidă, în cel mult o săptămână, dacă poate continua lucrările pe acest tronson, care include nodul de la Holdea. În prezent, șantierul este finalizat în proporție de 80%.
În urmă cu peste o săptămână, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a participat, în parlament, la o întâlnire convocată cu constructorii de autostrăzi. Unul dintre subiecte a fost lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva, constructorul reclamând probleme grave, mai ales financiare, în relația cu CNAIR. Aici se află celebrul nod rutier de la Holdea, realizat de constructor, pentru ca lotul să poată fi folosit la finalizarea lucrărilor. Asta, din cauza problemelor de pe lotul 2, unde tronsonul cu tuneluri a fost scos din contractul inițial, urmând să fie licitat separat, lucru care nu s-a întâmplat încă. Fără nodul de la Holdea nu există nicio posibilitate de acces pe lotul 3. Constructorul a realizat, la cererea CNAIR, nodul, cu autorizație de la Ministerul Transporturilor, dar beneficiarul nu vrea să achite cheltuielile. „În primul rând, în urma acordului de mediu revizuit din 2013, a apărut necesitatea construirii unui al doilea ecoduct (pasaj pentru animale) și instalarea unor panouri fonice suplimentare. În plus, pentru că pe lotul vecin apariția tunelurilor a întârziat extrem de mult finalizarea lucrărilor, termenul de conectare cu lotul 3 a fost împins mult după anul 2020. Astfel, s-a impus necesitatea unei descărcări a traficului în DN68A la Holdea. CNAIR a solicitat un proiect pentru această descărcare, constructorul l-a livrat, CNAIR l-a aprobat, a solicitat autorizație de construire de la MT, iar aceasta a fost emisă de minister. Constructorul a intrat în teren și a început execuția, însă acum pur și simplu CNAIR nu mai recunoaște aceste lucrări și nu dorește să le plătească”, spun cei de la organizația care monitorizează proiectele de infrastructură din România.
Situația este complicată, iar termenul de finalizare și deschiderea acestui lot pentru circulație erau oricum susceptibile a fi devansate. „Cerem insistent decidenților din CNAIR să își asume partea lor de responsabilitate, să semneze adiționalele la contract pentru toate lucrările suplimentare și să renunțe la tactica de intimidare a constructorului în speranța că acesta va executa aceste obiective din fonduri proprii”, susțineau cei de la API, acum o săptămână. Vineri, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a dat un ultimatum constructorului lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, cerându-i să decidă, în cel mult o săptămână, dacă poate continua lucrările pe acest tronson. „Întâlnirea ministrului cu asocierea de firme Teloxim, Consa, Aldesa Construcciones și Arcadis Eurometudes vine în contexul în care lucrările înaintează greu de un an. Pe acest lot au apărut o serie de probleme din cauza nerespectării calității lucrărilor și a mobilizării slabe a antreprenorului. Acest fapt poate conduce la rezilierea contractului din cauze exclusiv imputabile antreprenorului”, au transmis reprezentanții Ministerului Transpoturilor. Stadiul de execuție al lotului 3 este de aproximativ 80%.
Comentarii prin facebook