Constructorul lotului 3 de pe A1 Lugoj – Deva trebuie sa decida intr-o saptamana daca mai lucreaza sau pleaca

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a cerut constructorului lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva să decidă, în cel mult o săptămână, dacă poate continua lucrările pe acest tronson, care include nodul de la Holdea. În prezent, șantierul este finalizat în proporție de 80%.

În urmă cu peste o săptămână, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a participat, în parlament, la o întâlnire convocată cu constructorii de autostrăzi. Unul dintre subiecte a fost lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva, constructorul reclamând probleme grave, mai ales financiare, în relația cu CNAIR. Aici se află celebrul nod rutier de la Holdea, realizat de constructor, pentru ca lotul să poată fi folosit la finalizarea lucrărilor. Asta, din cauza problemelor de pe lotul 2, unde tronsonul cu tuneluri a fost scos din contractul inițial, urmând să fie licitat separat, lucru care nu s-a întâmplat încă. Fără nodul de la Holdea nu există nicio posibilitate de acces pe lotul 3. Constructorul a realizat, la cererea CNAIR, nodul, cu autorizație de la Ministerul Transporturilor, dar beneficiarul nu vrea să achite cheltuielile. „În primul rând, în urma acordului de mediu revizuit din 2013, a apărut necesitatea construirii unui al doilea ecoduct (pasaj pentru animale) și instalarea unor panouri fonice suplimentare. În plus, pentru că pe lotul vecin apariția tunelurilor a întârziat extrem de mult finalizarea lucrărilor, termenul de conectare cu lotul 3 a fost împins mult după anul 2020. Astfel, s-a impus necesitatea unei descărcări a traficului în DN68A la Holdea. CNAIR a solicitat un proiect pentru această descărcare, constructorul l-a livrat, CNAIR l-a aprobat, a solicitat autorizație de construire de la MT, iar aceasta a fost emisă de minister. Constructorul a intrat în teren și a început execuția, însă acum pur și simplu CNAIR nu mai recunoaște aceste lucrări și nu dorește să le plătească”, spun cei de la organizația care monitorizează proiectele de infrastructură din România.

Situația este complicată, iar termenul de finalizare și deschiderea acestui lot pentru circulație erau oricum susceptibile a fi devansate. „Cerem insistent decidenților din CNAIR să își asume partea lor de responsabilitate, să semneze adiționalele la contract pentru toate lucrările suplimentare și să renunțe la tactica de intimidare a constructorului în speranța că acesta va executa aceste obiective din fonduri proprii”, susțineau cei de la API, acum o săptămână. Vineri, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a dat un ultimatum constructorului lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, cerându-i să decidă, în cel mult o săptămână, dacă poate continua lucrările pe acest tronson. „Întâlnirea ministrului cu asocierea de firme Teloxim, Consa, Aldesa Construcciones și Arcadis Eurometudes vine în contexul în care lucrările înaintează greu de un an. Pe acest lot au apărut o serie de probleme din cauza nerespectării calității lucrărilor și a mobilizării slabe a antreprenorului. Acest fapt poate conduce la rezilierea contractului din cauze exclusiv imputabile antreprenorului”, au transmis reprezentanții Ministerului Transpoturilor. Stadiul de execuție al lotului 3 este de aproximativ 80%.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Se lucrează din greu la dealul „cu lilieci” de pe A1. Lotul 4 ar putea fi gata, în mare, la finele anului / VIDEO

Lotul 4 al Autostrăzii A1, cel cu dealul „cu lilieci”, ar putea fi gata spre finele anului. Cei de la Asociația Pro Infrastructură îi cer ministrului Transporturilor să nu uite de modificarea regulamentului de recepție. În caz contrar, am putea avea o nouă „autostradă muzeu”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucrează din greu la dealul „cu lilieci” de pe A1. Lotul 4 ar putea fi gata, în mare, la finele anului / VIDEO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Puteți susține zeci de copii din județul Timiș să învețe la școala de vară. Provin din familii fără posibilități materiale și sunt cei mai „buni” candidați pentru abandonul școlar. Cu puțin ajutor, micuții își vor putea îmbunătăți performanțele la citire și scriere sau chiar să se pregătească pentru Evaluarea Națională. E cât se poate de simplu.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Puteți oferi unui copil dintr-un sat din  Timiș o zi la școala de vară. Pentru ca la toamnă să nu renunțe
Când energia e pozitivă și vine din multe surse, se poate opri din drum și ploaia! S-a întâmplat sâmbătă seară, la Revolution Festival, la concertul lui Dub FX. S-așternut liniștea acum la Muzeul Satului, dar mesajul, după trei zile de festival, e unul singur: muzica aduce oamenii aproape. Indiferent de gen și vârstele celor care o ascultă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Revolution Festival, la final, după trei zile de muzică și energie. La povești cu Graham Candy și Dub FX / VIDEO
Pentru a treia oară în scurta sa existență de numai 6 ani, ACS Poli părăsește Liga I. Nicolae Robu spune că retrogradarea e nedreaptă, dar acuză și modul discreționar în care alte cluburi au putut primi bani publici. El dă vina și pe jucătorii și antrenorii care au fost preocupați „numai și numai de bani”. La club sunt încă salarii neplătite de luni bune.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De ce a retrogradat Poli: Din cauza arbitrilor, a „autosuficienței” și a „lipsei de suflet” a jucătorilor. Explicațiile primarului Robu
Au început cu trei case, sunt la a patra și nu se opresc aici. Câțiva timișoreni cu drag de istoria și poveștile Banatului au pornit un proiect care vrea ca, în anul Centenarului, să păstreze în viață case peste care timpul a lăsat urme adânci. Puteți oricând să vă alăturați lor, din postura de voluntar.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Acasă în Banat. Ghid de drag, pentru păstrarea caselor, tradițiilor și a sufletului acestei părți de țară / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top