Robu vrea, Pirtea spune ca primaria n-are bani. Cand vom avea stadion de rubgy in Calea Buziasului

Deputatul PNL Marilen Pirtea susține că primăria nu are forța financiară pentru a construi un stadion de rugby modern pentru Timișoara Saracens. Municipalitatea are în desfășurare licitație pentru acest proiect, în condițiile în care primarul Nicolae Robu promite, de mai mulți ani, 4 baze sportive în cartiere, cu finanțare de la bugetul local.

Deputatul PNL Marilen Pirtea cere sprijin pentru Timișoara Saracens. Este echipa care a adus cele mai multe trofee în ultimii ani, joacă și în cupele europene, dar, cu toate acestea, nu are o „casă” a ei. Adică un stadion propriu, la standardele secolului XXI. „Este cea mai performantă echipă din ultimii ani în Timișoara și joacă în competiție internațională pe un stadion de împrumut și face antrenamente pe un stadion dus într-o ultimă stare de funcționare. Primăria încearcă să găsească soluții, dar nu cred că are posibilitatea financiară de a face acest lucru. Apelul este de a găsi alte forme de a sprijini totuși o echipă care face performanță”, spune Pirtea. Întrebat cui se adresează mai exact acest apel, deputatul a răspuns că „apelul meu este către toți oamenii de solidaritate (…) Vă întreb ce a reușit de atâția ani PSD să facă, cu premier, cu miniștri și cu alte lucruri. Hai să reușim toți, dacă putem. Până una-alta, ei sunt la guvernare și ar putea aduce fonduri prin CNI. Am făcut apel pentru o echipă care nu este nici a lui Robu, nici a primăriei, nici a unei entități politizate, ci este a Timișoarei și aduce performanțe”.

Primarul Nicolae Robu vorbește de mai mulți ani despre 4 baze sportive care să fie construite în 4 cartiere. Una dintre ele, cea din Calea Buziașului, ar urma să aibă și un stadion pentru echipa de rugby. În decembrie 2017, municipalitatea a scos la licitație „servicii de proiectare SF+PT zonă sportivă și de agrement Calea Buziașului: bazin de înot acoperit, bazin în aer liber, teren rugby/fotbal, tribune, alte amenajări exterioare, str. ND Cocea, str. Legumiculturii, str. Recoltei”. Suma maximă pusă la bătaie: aproape 487.000 lei. „Vom face și un stadion care la început va avea 5.000 de locuri. Într-o altă etapă va fi extins cu 5.000 de locuri și în etapele trei și patru, cu câte 2.500 de locuri. În final va avea 15.000 de locuri”, declara edilul. Între timp, în martie 2018, PMT a atribuit contractul pentru „verificarea tehnică a proiectului pentru obiectivul «Zona sportivă și de agrement Calea Buziașului”, la un preț de puțin peste 19.000 lei. Cea mai avansată este viitoarea bază din Calea Lipovei, unde studiul de fezabilitate a fost predat de executant către primărie în luna martie. El urmează să fie aprobat în consiliul local, după care va fi făcut proiectul tehnic. Apoi va putea fi organizată licitația pentru execuție. Cu tot cu dotări, viitorul complex sportiv din Calea Lipovei va costa cam 4 milioane de euro și ar urma să fie gata în 2019.

Deși primarul Nicolae Robu este optimist și a spus mereu că va face aceste baze sportive pe bani de la bugetul local, deputatul Marilen Pirtea susține altceva. „Nu sunt suficienți bani la primărie pentru acea bază, de aceea este nevoie și de alte surse de finanțare. Este un obiectiv al tuturor, și al județului, și cred că eforturile și din partea celor de la guvernare ar trebui să fie mult mai vizibile. Și nu cred că cineva refuză niște bani din alte surse, dacă aceștia sunt dispuși să vină”, a declarat acesta. Pirtea are dreptate, dar… la câți bani au venit la Timișoara de la București, probabil că o bază sportivă nouă, cu tot cu stadion pentru o echipă performantă de rugby, pe fonduri guvernamentale, ar fi gata prin 2400. Și încă două amănunte: propunerea primăriei nu vizează „stadionul din Calea Buziașului, unde joacă Ripensia”, așa cum spune deputatul, ci un teren viran, iar Timișoara Saracens este parte a SCM, club sportiv finanțat în proporție covârșitoare din bani publici.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

anteconbega a spus: (April 22nd, 2018 at 18:28 )

Orice echipă finanţată în capitalism din bani publici e un nonsens.

 
birlic a spus: (April 23rd, 2018 at 09:40 )

ante cam are dreptate.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

drdp

Cum scăpați de înghesuiala de pe DN68A Margina – Ilia. DRDP spune că sunt și rute alternative

DN 68A Margina – Ilia este unul dintre cele mai aglomerate și mai stricate drumuri din Timiș. Vacanța crește și mai mult traficul, asta în condițiile în care, în această perioadă, se fac și lucrări de reparații. Cei de la DRDP le recomandă șoferilor rute alternative.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum scăpați de înghesuiala de pe DN68A Margina – Ilia. DRDP spune că sunt și rute alternative

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” are consiliu de administrație, din care face parte Titu Bojin, dar și director interimar. Este vorba despre Gheorghe Tătar, un colaborator apropiat al lui Bojin. Când vor circula vaporașele e încă greu de spus. Ministerul Transporturilor face acum concursuri de angajare la regie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Titu Bojin și un fost director din CJ Timiș, șefi interimari la… vaporașele Primăriei Timișoara
Teleormanul, județul care l-a dat pe adevăratul conducător al României, continuă să se afle, alături de Vaslui și Mehedinți, în topul celor mai sărace județe din țară. Teleormanul se află în top și în ceea ce privește șomajul și numărul de persoane abonate la ajutoare sociale.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sărăcia vine din Teleorman
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com