Noul director al STPT (fosta RATT), Sorin Supuran, continuă să facă dezvăluiri despre ce a găsit la venire în societatea municipalității. De această dată, el face remarci vizavi de organigrama societății, potrivit căreia o zecime din angajați sunt șefi cu salarii pe măsură. Supuran spune că va face o restructurare drastică, mai ales în rândul personalului TESA.
La 972 de angajați, în Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) există nu mai puțin de 90 de funcții de conducere, cu salarii pe măsură. Este o nouă descoperire a @dezastrului@ găsit în societatea municipalității de noul director, liberalul Sorin Supuran.
„În primul rând, STPT funcționează fără o organigramă aprobată în condiții legale, de la transformarea regiei în societate. Nu există un regulament de organizare și funcționare aprobat, nu există un stat de funcțiuni corelat cu organigrama, ceea ce presupune o modificare rapidă a acestor lucruri. Din 190 de personal TESA, 90 sunt posturi de conducere. Cred că am spus suficient de ce are nevoie de o restructurare. Fondul de salarii a fost constatat deja de Curtea de Conturi, instanța a dat o hotărâre definitivă și a dispus ca măsură diminuarea personalului în concordanță cu veniturile, cu situația economico-financiară”, a afirmat Supuran.
El spune că lucrează deja la o nouă organigramă, care ar trebui să intre în vigoare de luna viitoare. Vor fi reduse, chiar de la începutul lunii iulie, 185 de posturi, din care 30 de conducere. Unii oameni vor fi mutați de la o structură la alta, în funcție de pregătirea profesională.
„Oamenii care sunt competenți și buni vom încerca să-i salvăm, dar posturile vor fi reduse. Organigrama va fi propusă atunci când voi avea o viziune foarte clară, atunci când voi cunoaște exact funcționalitatea și va fi așezată pe reguli economice, financiare și de bună administrare a societății”, a mai spus Supuran.
Inclusiv grila de salarizare va fi reașezată, pentru că există mari discrepanțe între angajații care muncesc cu adevărat și cei care plimbă hârtii, „Sunt salarii chiar foarte mici, în timp ce salariile personalului TESA pot concura cu alte instituții de top, gen RAR, Autoritatea Rutieră Română, Inspectoratul de Stat în Construcții, pe care le cunosc foarte bine, deoarece cinci ani am fost în Consiliul de Administrație al RAR la nivel național, am condus ARR ca director general patru ani și am fost și în consiliul de conducere din alte instituții. Și lucrurile acestea vor fi reașezate pe un alt standard de salarizare”, a conchis Supuran.
STPT are aproape 1.000 de salariați, dar numai un sfert reprezintă personalul de bord, respectiv 250 de personae. Astfel, sunt 88 de vatmani, iar aproape 170 sunt șoferi de autobuze și troleibuze. Ar mai fi nevoie de încă 15 vatmani, 20 de șoferi de troleibuze și vreo 25 de troleibuze, spune noul director.
Comentarii prin facebook