Subiectul autostrăzii Timișoara – Belgrad este abordat de Guvernul României cu o maximă neseriozitate. Este concluzia la care a ajuns deputatul PNL Marilen Pirtea, după ce a primit două răspunsuri diferite la tot atâtea interpelări depuse la Ministerul Tranporturilor.
În iunie și octombrie, deputatul PNL de Timiș Marilen Pirtea a făcut două interpelări pe adresa Ministerului Transporturilor pe tema autostrăzii Timișoara – Belgrad. Nu mică a fost mirarea parlamentarului când la cele două adrese a primit două răpunsuri diferite. În decurs de numai două luni. Ele „arată cum se pot face de râs guvernanții în legătură cu subiecte cât se poate de importante, chiar strategice”, susține Pirtea.
În iunie, oficialii Ministerului Transporturilor spuneau că studiile asupra ratei interne de rentabilitate economică indică faptul că segmentul rutier Timișoara – Moravița nu se califică „la profiluri de autostradă sau drum expres și, ca urmare, a fost propus în Master Plan General de Transport la profil de drum EuroTrans”.
În schimb, în octombrie, reprezentanții aceluiași minister afirmau că în luna septembrie a fost primit avizul de principiu în Formularul cod F1 privind finanțarea prin fonduri structurale POIM a proiectului „Elaborarea documentației tehnico-economice pentru Timișoara – Stamora Moravița”, fără să fie indicat acum profilul specific de drum (autostradă, drum expres ori EuroTrans) pentru care se realizează această documentație. „
Modul în care se contrazic oficialii guvernamentali cu privire la investiția strategică pentru axa de transport din Timișoara către Serbia arată, din păcate, dezinteresul acestora pentru vestul țării, pentru o zonă care produce a doua contribuție la PIB-ul României, după București. Pozițiile oficiale ale Ministerului Transporturilor vorbesc de la sine despre cât de grav afectează guvernarea PSD-ALDE șansele la dezvoltare ale vestului țării”, a afirmat Pirtea.
Mai trebuie spus că, în campania electorală din 2016, candidații PSD și ALDE din Timiș se băteau cu pumnii în piept că această autostradă va fi o prioritate pentru guvernul lor. Prima discuție oficială pe tema acestei autostrăzi a avut loc la Timișoara pe 10 noiembrie 2016, între premierii de atunci ai României și Serbiei, Dacian Cioloș, respectiv Aleksandar Vučić, devenit președinte între timp. Încă de atunci partea sârbă insista pe construirea acestei autostrăzi, în timp ce partea română arăta că obiectivul nu era prins în Masterplanul de transporturi.
Comentarii prin facebook