Se lucrează pe lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva, dar e tot mai clar că șoseaua de mare viteză nu va fi gata în acest an. Oficialii din Transporturi s-au întrecut în promisiuni care de care mai avântate, însă ele vor rămâne exact în acest stadiu. Cei de la Asociația Pro Infrastructură arată care este stadiul lucrărilor, dar și cronologia declarațiilor fără acoperire.
Lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva are 22,139 km, constructorul fiind UMB. Șoseaua costă 420 de milioane de lei, fără TVA, iar șantierul a început în 2014. Ar fi trebuit să fie gata în 2016, dar nici vorbă ca asta să se fi întâmplat. Întârzierile au fost cauzate de descoperirea, pe traseul autostrăzii, a unui cimitir și a unei grote cu lilieci, dar și de faptul că nu au existat toate autorizațiile de mediu și de construire. Și totuși… în ultimii doi ani, miniștrii Transporturilor și șefii CNAIR s-au întrecut în declarații care de care mai optimiste cu referire la această șosea.
Nu mai departe de luna august, directorul CNAIR, Narcis Neaga, susținea că loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A1 vor fi gata în 2018. Cum stau lucrurile în realitate au demonstrat, în mai multe rânduri, cei de la Asociația Pro Infrastructură, care „recidivează”. Realitatea din teren contrazice puternic declarațiile oficiale, în ciuda faptului că pe șantier se lucrează susținut.
„În ciuda promisiunilor fanteziste ale autorităților, nu vom circula nici în 2018 pe acest tronson de 22,14 km între Șoimuș și Ilia! În ultimii doi ani, Asociația Pro Infrastructură a dezmințit categoric declarațiile complet iresponsabile ale tuturor miniștrilor Transporturilor și șefilor CNAIR! Ne menținem predicția realistă-optimistă că acest sector de autostradă va fi inaugurat spre finalul trimestrului II 2019, așa cum estimam încă din 18 decembrie 2017. Istoria manipulărilor și a minciunilor gogonate legate de acest proiect este absolut halucinantă!
Fostul director general CNAIR Cătălin Homor promitea cu seninătate, în 5 octombrie 2016: «[…] astfel încât la sfârșitul anului viitor [adică 2017!] să se circule pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj-Deva» (Hotnews).
În 17 febbruarie 2017, noul (pe-atunci) ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, declara: «În cei 90 de kilometri pe care ni i-am asumat că îi vom finaliza în acest an [2017] este inclus și lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva» (Ziarul Hunedoreanului), prostie reiterată cu exces de zel în 13 septembrie 2017: «lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi gata până la sfârșitul anului [2017]» (Capital). (…)
Actualul ministru, Lucian Șova, manipula în 2 mai 2018: «[…] Am primit asigurări de la antreprenorul de pe lotul 4 că înainte de sfârșitul anului acest lot va putea fi dat în circulație, a avansat chiar termenul de octombrie. Încă nu preiau și eu optimismul său, dar […] îmi exprim încrederea că își va respecta angajamentele» (Digi24)
În 2.august 2018, Șova nu mai pare atât de sigur, dar tot nu se poate abține: «Sper ca până la sfârșitul anului 2018 acest segment să poată fi deschis traficului». (Agerpres) La fel de mincinos este și actualul director general CNAIR Narcis Neaga (13 august 2018): «Deci, loturile 3 și 4 vor fi gata anul acesta» (Tion)”. (sursa foto: www.peundemerg.ro)
Comentarii prin facebook