Suspans la Timpark. E posibil ca felul în care este gestionat sistemul de parcare în centrul Timișoarei să fie schimbat. Vestea ar putea afecta șoferii care plătesc abonamente în așa-numita zonă roșie.
Proiectul de hotărâre privind tarifele aplicate pentru parcarea pe raza municipiului Timișoara, care era pe ordinea de zi a plenului CL din 30 noiembrie, a fost retras de primarul Nicolae Robu. Potrivit referatului atașat, „SDM solicită promovarea unui proiect de hotărâre prin care să fie aprobate tarifele de parcare valabile pentru anul 2019, în sensul menținerii acelorași tarife ca și în anii precedenți”.
Edilul spune că a retras proiectul pentru că are solicitări de la cetățeni și vrea ca acestea să fie analizate. „De la mai mulți cetățeni am avut propuneri de îmbunătățire a modului în care gestionăm parcările din zona centrală. Spre exemplu, mai mulți cetățeni semnalează că aceste parcări din centru, din zona roșie, sunt folosite de un număr de șoferi, de dimineață până seară, în baza unui abonament. Nu este normal pentru o parcare din zona ultracentrală”, explică Robu. Nu a fost luată nicio decizie, dar, susține acesta, „proiectul nu ar fi trebuit să ajungă la vot”.
Practic, se va lua în discuție și eliminarea abonamentelor la parcare în zona roșie, care acoperă 71 de străzi, situate prin centrul orașului. Timișoara este împărțită, din punctul de vedere al Timpark, în patru zone: verde, roșie, galbenă și albastră. Zona verde înseamnă fostele parcări cu barieră de la Modex și Hotel Central, unde nu se pot achiziționa abonamente.
Potrivit edilului, nu se are în vedere o creștere a tarifelor, ci doar o mai bună gestionare a felul în care se parchează în centrul Timșioarei. În ultimii ani, din acest areal au dispărut câteva sute de locuri de parcare, după ce mai multe străzi au devenit pietonale. În loc nu s-a construit nicio parcare de mari dimensiuni, deși promisiuni au fost o mulțime.
Datele oficiale ale SDM arată că, în 2017, societatea a încasat, din Timpark, 7,43 milioane de lei și a realizat, pe fonduri proprii, o singură parcare: cea de pe strada Martir Nicoară Elena, cu 178 locuri, care a costat 836.000 lei. SDM avea în curs de avizare și proiectele tehnice pentru 5 parcări pe diverse străzi, cu aproape 400 de locuri. La începutul anului, timișorenilor din zona Girocului li s-a promis o parcare supraetajată între blocuri. De ea ar fi trebuit să se ocupe tot SDM. Lucrările nu au început încă.
Comentarii prin facebook