Centura de Sud a Timișoarei e încă la ani lumină de primul strat de asfalt. Procesul care se judecă la Curtea de Apel București a primit un nou termen la finele lunii noiembrie. Licitația pentru centură este încheiată în luna februarie, dar, de atunci, rezultatul se tot „plimbă” prin instanțe.
Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost desemnată,în februarie 2018, câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. În total au fost 12 oferte, iar nemulțumiții s-au adresat inițial Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, care și-a declinat competența. S-a ajuns, în consecință, în instanță, unde se luptă Trameco SA, Vahostav SK, SC Construcții Erbașu SA și SC Grafic Tends SRL, ca reclamanți, iar CNAIR și Tirrena Scavi SPA, ca pârâți.
CNAIR și firma italiană au avut câștig de cauză la Tribunalul București, care a respins contestația, dar s-a făcut recurs. În septembrie, un complet al Curții de Apel București și-a declinat competența în acest caz, dosarul fiind repartizat ulterior la Secția 8, Completul 5 recurs Achiziţii Public. Primul termen a fost joi, 8 noiembrie și s-a încheiat cu o nouă amânare! Cele două părți se vor revedea pe 22 noiembrie, când s-a stabilit următorul termen la care, dacă totul merge normal, instanța ar trebui să se pronunțe.
CNAIR nu poate semna contractul de execuție pentru centură până când nu există o sentință definitivă. Contractul, cu o valoare de 324,1 milioane lei, cu TVA, are o durată de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor. Compania de drumuri a depus și o cerere de finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2. „Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022”, a anunțat oficial CNAIR.
Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE. Șoseaua va avea 25,4 kilometri, doar o singură bandă pe sens și include 3 poduri și 9 pasaje. Șantierul nu poate începe însă mai devreme de a doua jumătate a anului 2019.
Comentarii prin facebook