Centura de Sud, amânată iar. Șantierul va începe, în cel mai bun caz, în a doua jumătate a lui 2019

Centura de Sud a Timișoarei e încă la ani lumină de primul strat de asfalt. Procesul care se judecă la Curtea de Apel București a primit un nou termen la finele lunii noiembrie. Licitația pentru centură este încheiată în luna februarie, dar, de atunci, rezultatul se tot „plimbă” prin instanțe.
centura de sud
Compania italiană Tirrena Scavi S.p.A a fost desemnată,în februarie 2018, câștigător al licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. În total au fost 12 oferte, iar nemulțumiții s-au adresat inițial Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, care și-a declinat competența. S-a ajuns, în consecință, în instanță, unde se luptă Trameco SA, Vahostav SK, SC Construcții Erbașu SA și SC Grafic Tends SRL, ca reclamanți, iar CNAIR și Tirrena Scavi SPA, ca pârâți.

CNAIR și firma italiană au avut câștig de cauză la Tribunalul București, care a respins contestația, dar s-a făcut recurs. În septembrie, un complet al Curții de Apel București și-a declinat competența în acest caz, dosarul fiind repartizat ulterior la Secția 8, Completul 5 recurs Achiziţii Public. Primul termen a fost joi, 8 noiembrie și s-a încheiat cu o nouă amânare! Cele două părți se vor revedea pe 22 noiembrie, când s-a stabilit următorul termen la care, dacă totul merge normal, instanța ar trebui să se pronunțe.

CNAIR nu poate semna contractul de execuție pentru centură până când nu există o sentință definitivă. Contractul, cu o valoare de 324,1 milioane lei, cu TVA, are o durată de 150 luni, din care 6 luni proiectare, 24 luni execuţie şi 120 luni perioada de notificare a defecţiunilor. Compania de drumuri a depus și o cerere de finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2. „Proiectul are ca scop reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 22% în primul an de operare – 2022”, a anunțat oficial CNAIR.

Prin fondurile alocate POIM, lucrările de la Centura de Sud a Timișoarei vor fi finanțate cu aproximativ 250 de milioane de lei, bani de la UE. Șoseaua va avea 25,4 kilometri, doar o singură bandă pe sens și include 3 poduri și 9 pasaje. Șantierul nu poate începe însă mai devreme de a doua jumătate a anului 2019.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

Stelu a spus: (noiembrie 9th, 2018 at 10:50 )

Nu va începe niciodată! Porcii ăștia au dat toți banii către pomene electorale, ioc pentru investiții! Trăiască Dragnea …și Marcel Suciu cu Dobra Calin! .uieee pesede!

 
Gigi a spus: (noiembrie 9th, 2018 at 12:25 )

Justiția de căcat! Sa se spele romanii cu ea pe cap. Nu politicieni sunt cauza, justiția de rahat a blocat totul în tara asta.

 
tibi a spus: (noiembrie 9th, 2018 at 13:22 )

bai gigi, in mintea ta, justitia e fenomen natural? sau cumva politicienii lui peste decid cum functioneaza? zi-mi ca glumesti, ca e doar o gluma nereusita postarea ta.

 
Ion a spus: (noiembrie 11th, 2018 at 19:39 )

Pentru 3 mil euro km de drum cu 2 benzi… (suma oricum va fi suplimentata cu 50%.) cum sa nu faci contestație. Cine vrea sa piardă acest tun?

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

MNB – Muzeul Național al Banatului

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top