În noaptea de miercuri spre joi, în zona Timişoarei a căzut prima zăpadă a anului. În ceea ce priveşte drumurile naţionale şi autostrada A1, drumarii au intervenit la curăţarea carosabilului. Conform datelor dispeceratului de la Direcţia de Drumuri şi Poduri, pe secţia de Drumuri Naţionale Timişoara s-a intervenit cu 10 utilaje şi au fost răspândite 44 de tone de material antiderapant şi 0,2 tone de clorură de calciu.
Vizate au fost DN69, DN6, DN59A, DN59C, DN59E, DN59F. De asemenea, Secţia Autostrăzi Timișoara a intervenit cu 11 autoutilaje, fiind răspândite 47 de tone de material antiderapant pe A1, DN7G, respectiv pe centura Aradului. În total, pe raza DRDP Timişoara s-a intervenit cu 42 de utilaje şi s-au răspândit 271 de tone de material antiderapant şi 0,2 tone de clorură de calciu.La nivel național însă, situația nu e deloc roză: conform Mediafax, mai mult de 75% din drumurile naţionale s-ar putea bloca dacă ar ninge abundent. Contractele de deszăpeziri încă nu acoperă întregul teritoriu, dar conducerea CNAIR consideră că nu vor fi probleme. Zona Banat-Crişana este singura care nu prezintă risc de blocare a circulaţiei. Harta multianuală care prezintă şoselele cu risc de înzăpezire a fost întocmită în baza valorilor multianuale înregistrate de ninsori şi de cazuri cu blocare de trafic şi nu are legătură cu atribuirea sau nu a lucrărilor de deszăpezire. La începutul lui octombrie, erau semnate contracte de deszăpezire pentru toate sectoarele scoase la licitaţie, cu o singură excepţie: loturile 2 – SDN Caransebeş, 3 – SDN Deva, 4 – SDN Orşova, 5 – SDN Timişoara, 7 – Autostrada A1 Ilia – Remetea Mare. În curs de semnare sunt acordurile pentru lotul 6 – Autostrada A1 Cunţa – Ilia, respectiv 8 – Autostrada A1 Remetea Mare – Nădlac. În cazul lotului 1, SDN Arad, fusese depusă o contestaţie.
Comentarii prin facebook