Dacă v-ați programat în această vară o vacanță în Italia, de exemplu în zona Verona, și ați cumpărat bilete de avion la cursele Fly România, poate ar trebui să vă mai gândiți. Compania omului de afaceri Ovidiu Tender nu operează zboruri decât… teoretic și, practic, veți afla asta doar când ajungeți pe aeroport.
Povestea timișoreanului Mircea Opriș este grăitoare. A vrut să-și ducă familia în vacanță la Verona, a luat din timp bilete și s-a prezentat în 24 iunie la aeroport. După ce și-a văzut cursa pe panoul de plecări-sosiri, omul a constatat cu stupoare că aceasta figura drept „anulată”, iar apoi a dispărut cu totul. „Am avut trei bilete dus-întors Timișoara-Verona, cumpărate din mai, pe care am plătit aproape 180 de euro. În ziua în care trebuie să plecăm am mers la aeroport cu soția și fiul nostru de 11 ani. Am aflat că avionul nu zboară și nu am găsit pe nimeni de la Fly România care să-mi explice situația”, povestește Opriș. Omul a plecat a doua zi spre Italia, cu avionul unei alte companii, dar nu la Verona, ci la Bergamo, iar la întoarcere a fost nevoit să-și cumpere alte bilete. Acum, va apela la justiție pentru a-și recupera banii.
O simplă căutare pe rețelele de socializare arată că acesta este felul în care compania Fly România își tratează clienții. Sunt sute de mesaje ale unor oameni care au cumpărat bilete fie pentru a pleca în vacanță, fie pentru a se întoarce acasă de la muncă, și au rămas cu buzele umflate. „Nu m-au anunțat nici prin telefon, nici prin e-mail că zborul nostru este anulat. La vreo două zile după ce am ajuns în Italia mi-au trimis un mail prin care mă înștiințau că zborul din 9 iulie, cu care ar fi trebuit să venim acasă, este anulat «din motive comerciale». Ce făceam dacă nu aveam bani să luăm alte bilete?”, mai spune Mircea Opriș.
Păcăliții care scriu pe Facebook vorbesc la unison despre refuzul companiei de a le oferi alternative de zbor sau de a le returna banii pentru biletele cumpărate degeaba. „Țeparilor, aștept o rambursare de bani de șase săptămâni”, „A dat faliment această minunată companie? Nu răspunde nimeni la telefon și la email”, „Nu vă încredeți în această firmă de nici doi lei, că își bate joc de oameni! Dați bani pe bilet, aveți factura, aveți biletele, dar zborurile nu le mai aveți, din păcate”, sunt doar câteva dintre comentariile lăsate pe pagina companiei. Interesant este totuși că unul dintre păgubiți a primit, zilele trecute, un e-mail de la compania aeriană. După ce omul a întrebat dacă are vreo șansă să zboare spre Spania la începutul lunii august, a primit un răspuns. „Vă mulțumim că ați ales Fly România. Informațiile pe care le aveți despre compania noastră nu sunt corecte. Din cauza unor chestiuni operaționale, zborurile din iulie au fost anulate, dar din august ne vom relua activitatea. Dacă zborul dumneavoastră va fi anulat, veți fi anunțat și veți primi banii înapoi. Încă o dată, vă mulțumim că ați ales compania noastră”, se precizează în mesajul respectiv.
Fericit că a reușit să-și aducă familia acasă, Mircea Opriș nu intenționează să lase lucrurile așa. „Voi face plângere la ANPC, la Centrul European al Consumatorilor din România și Centrul European al Consumatorilor din Bruxelles, dar voi face și plângere penală împotriva companiei. Intenționez, de asemenea, să deschis un proces civil în care voi cere daune”, ne-a declarat timișoreanul. Ultimele informații postate pe Facebook de oameni care au vrut să vadă ce se întâmplă cu biletele lor spun că… firma a fost evacuată din sediu! „Am fost la sediul lor din Str. Coralilor 20C , portarul mi-a spus că acela a fost sediul lor deoarece de două zile i-au evacuat… A spus că s-au mutat undeva pe Victoriei, dar nu știa unde și mi-a dat un număr de telefon să sun… s-a dovedit a fi un număr de fax!”, a scris, joi după-amiază, Alexandra Drăghicescu.
Comentarii prin facebook